Overslaan en naar de inhoud gaan

Klaverblad spoort aan tuinen te vergroenen tegen wateroverlast

De campagne kent drie verschillende fases: informeren, inspireren en activeren.

Klaverblad Verzekeringen komt met de campagne ‘Maak plaats voor groen’. De langlopende storytell-campagne moet mensen stimuleren tegels in hun tuin te vervangen door groen om zo schade en gedoe als gevolg van wateroverlast te voorkomen. Nederland heeft namelijk steeds vaker last van hevige regenbuien. De campagne is ontwikkeld door GUC Agency.

related partner content for mobile comes here

‘We kunnen bij wateroverlast wel de schade uitkeren, maar niet het gedoe of de emotionele waarde van verloren spullen wegnemen’, vertelt Julia Linders, brandmanager van Klaverblad. ‘Onze oproep lost het wateroverlastprobleem natuurlijk niet op, maar alle kleine beetjes helpen.’

Gefaseerde campagne

De aftrap voor de campagne vond plaats in de Steenstraat in Spijk. Hier heeft Klaverblad samen met de gemeente Zevenaar en de organisatie Operatie Steenbreek in betegelde voortuinen groen aangelegd. De campagne wordt verder uitgerold via tv, social, website, PR en een samenwerking met Intratuin.

De campagne bestaat uit drie fases met een focus op informatie, inspiratie en activatie. In de eerste fase wordt het publiek geïnformeerd over de gevolgen van extreem weer door middel van berichten via social media, online video’s, een nieuwsbrief naar klanten en de commercial ‘Calamiteiten’. Via een online platform is het mogelijk om verschillende blogs te lezen en een video te bekijken met meteoroloog Diana Woei.

Fase twee richt zich op inspireren, waarbij Klaverblad tegels gaat vervangen om zo de gevolgen van extreem weer te verkleinen. In de derde fase worden Nederlanders aangespoord zelf aan de slag te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in