Volwassen geworden VanMoof heeft geen reclamebureau meer nodig om wereld op te roepen tot actie
E-bikemerk lanceert eerste internationale merkcampagne om toonaangevende shift in mobiliteit door te zetten.
E-bikemerk VanMoof lanceert internationale campagne ‘Time to ride the future’. De visuele campagne kick-off presenteerde zich met de eerste video-commercial waarin het merk centraal staat, waar eerder de focus lag op de producten. Een unicum volgens VanMoof. De naar eigen zeggen volwassen geworden start-up wil met de nieuwe campagne, die ontwikkeld is zonder hulp van een reclamebureau, duidelijk maken dat het merk klaar is voor de toekomst en behandeld wil worden als een volwassene.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBen ik het niet mee eens. Les 1 in reclameland wordt al met voeten getreden; "Ga van de eigen kracht uit". Dus ga je vooral niet afzetten tegen de auto. Dat is een zwaktebod en niet erg sympathiek. Verder krijg ik niet mee wat VanMoof instrumenteel en/of emotioneel onderscheidend maakt. Terwijl dat onderscheid er wel is. Gemiste kans. Volgende keer toch maar weer een goed reclamebureau bellen.
Komt op mij niet onsympathiek over. Ben het wel met je eens dat de kracht van merk en onderscheidende kenmerken van het product niet belicht worden. Maar of ze daarom per definitie een goed reclamebureau moeten bellen?