Overslaan en naar de inhoud gaan

Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit

Weihenstephaner in nieuw jasje nu al te vinden in de schappen van Albert Heijn, campagne volgt
Weihenstephaner heeft nieuwe visuele identiteit
Weihenstephaner heeft nieuwe visuele identiteit
© Lemon Scented Tea
Weihenstephaner heeft nieuwe visuele identiteit
Weihenstephaner heeft nieuwe visuele identiteit
© Lemon Scented Tea

De bieren van de oudste brouwerij ter wereld, de Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan, hebben een nieuwe merkpositionering en visuele identiteit. Weihenstephan lanceert daarnaast een campagne in Nederland die later internationaal wordt uitgerold. Lemon Scented Tea, het Amsterdamse bureau dat verantwoordelijk is voor de gehele vernieuwing van het merk legt uit dat in de retailcampagne ‘Op:...’ het proostmoment telkens op een andere wijze wordt gevierd.

related partner content for mobile comes here
Activatie-campagne Weihenstephaner: 'Op:..'
Activatie-campagne Weihenstephaner: 'Op:..' Lemon Scented Tea

Nieuw design  

‘Het nieuwe design is geïnspireerd op de typische Beierse ruit, die onder andere te zien is in de vlag van de deelstaat Beieren', dat maakt Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea, bekend: ‘We vonden het belangrijk om rekening te houden met de oorsprong en rijke historie van het merk. Uiteraard wel in fris jasje.’  

Ten Dam maakt verder bekend dat de eerste uiting van de nieuwe visuele identiteit de retail-activatie is voor Weihenstephaner Hefeweizen in Albert Heijn, ondersteund met een social campagne: ‘Eind dit jaar wordt de campagne internationaal uitgerold in onder andere Duitsland en Amerika.’

'Klinkt goed' 

Bas Besselink, general sales en marketing manager van Bier&cO over de campagne, die in lijn is met de nieuwe visuele identiteit en volgens hem ook past bij.de geschiedenis: ‘De proostmomenten in de campagne sluiten we af met de regel ‘‘Klinkt goed’’. Positief en vooruitkijkend naar nieuwe successen en avonturen. En dat klinkt net zo goed als het klassieke, kenmerkende geluid van twee klinkende Stephani-glazen, waarmee je traditioneel met de bodem van het glas proost.’

Geschiedenis

De woorden van Besselink nodigen Ten Dam uit om daaraan toe te voegen: ‘Het Duitse Weihenstephan moedigt bierliefhebbers aan het leven te vieren zonder concessies. Zelf overwon de brouwerij in haar bijna duizendjarige geschiedenis talloze tegenslagen, maar bleef altijd gaan voor de hoogst haalbare kwaliteit. Dat is wat ze nu nog steeds doet en deze nieuwe positionering, identiteit en campagne zijn daar het verlengde van.'

Credits:

Bureau: Lemon Scented Tea  

Klant: Bier&cO/ Weihenstephan 

Verantwoordelijk bij klant: Bas Besselink 

Design: Bycen Molenaar 

Fotografie: Peek Creative Studios 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in