Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheid richt zich met HobbyHacker Hans op beveiligen slimme apparaten

Nieuwe overheidscampagne moet mensen aanzetten updates uit te voeren.

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat is een campagne begonnen voor het updaten van slimme apparaten. Steeds meer van dit soort apparaten, zoals Smart-tv’s of printers met wifi, zijn met het internet. Bijna 80 procent van de eigenaren weten dat die regelmatig een update nodig hebben, de helft stelt dit weleens uit of vergeet het helemaal. Dat terwijl dit de eenvoudigste manier van beveiligen is.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe campagne, gemaakt door van D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT), moet zorgen dat meer mensen deze updates gaan uitvoeren. Centraal staat HobbyHacker Hans, een hacker met goede inborst, maar wel een die nét te dichtbij komt in huis en privésfeer. In de campagne waarschuwt hij hoe hackers slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen, en verwijst mensen naar de campagne-website doejeupdates.nl waar tips staan over het updaten en veilig houden van slimme apparaten.

De campagne versimpelt enerzijds een vrij ingewikkeld technisch onderwerp, en speelt anderzijds in op het gevoel van privacy en veiligheid in huis om consumenten te attenderen op risico’s.

Credits:

Opdrachtgever: Ministerie van Economische Zaken en Klimaat & DPC

Bureau: D&B, Open Now en TBWA\Neboko (DOT) 

Productie: Holy Fools (Mattias Schut)

Social: TBWA\Socioboko

PR: HvdM

Media: Initiative

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in