Overslaan en naar de inhoud gaan

Openbaar Vervoer Nederland lanceert feelgood OV OK-campagne

Het samenwerkingsverband wil duidelijk maken dat iedereen verantwoord en veilig kan reizen met het OV.
Openbaar Vervoer Nederland lanceert feelgood OV OK-campagne
Openbaar Vervoer Nederland lanceert feelgood OV OK-campagne
© TBWA\Neboko
Openbaar Vervoer Nederland lanceert feelgood OV OK-campagne
Openbaar Vervoer Nederland lanceert feelgood OV OK-campagne
© TBWA\Neboko

Openbaar Vervoer Nederland presenteert OV OK-campagne met het credo: ‘Waar je ook naartoe gaat, het kan met het OV.’ De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, Initiative en CZAR. OV Nederland zegt te begrijpen dat iedereen moest wennen aan het nieuwe reizen met het openbaar vervoer, in deze roerige tijd, met mondkapjes-plicht, afstand houden en drukke tijden vermijden. Nu steken de vervoerders de handen bij elkaar om ervoor te zorgen dat iedereen veilig op de bestemming aan komt. Het campagne-thema, 'het licht staat op groen', moet dit gegeven verder kracht bijzetten. Het aanstekelijke feel-good muziekje in de video lijkt de rest te doen.

related partner content for mobile comes here

Achterliggende gedachte bij de campagne is dat het gebruik van het OV door de coronapandemie enorm is afgenomen. Veel forensen werken, op RIVM-advies, veelal thuis en studenten volgen colleges online. De kans is aanwezig dat de huidige dienstregeling niet houdbaar is als het aantal reizigers niet toeneemt.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het OV is OK

‘Maatregelen om vertrouwd gevoel over te dragen’

Het initiatief zelf maakt nogmaals duidelijk dat alle vervoersmiddelen -van de metro tot de pont- vaker schoongemaakt worden en dat al het personeel altijd een mondkapje draagt om mensen te motiveren weer vaker het OV te gebruiken.

Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko, laat weten: ‘Met de OV-OK campagne willen we reizigers inspireren en motiveren om weer met het openbaar vervoer te reizen. Bovendien laten we zien welke maatregelen worden toegepast door de verschillende vervoerders. Zo hopen we een veilig en vertrouwd gevoel over te dragen aan reizend Nederland.’

De campagne

De campagne is te zien op tv, online video, social, digital en te horen op de radio. Daarnaast hebben de verschillende vervoerders toegezegd gebruik te maken van lokale middelen zodat elke reizend Nederlander zich voelt aangesproken.

Lees ook: Meet-Up tijdens quarantaine wordt 'Hi! stay connected (Czar).

Credits

Klant: OV NL

Creatief bureau: TBWA\Neboko

Mediabureau: Initiative

Productiehuis: CZAR

Nummer: Green Lights 

Artiest: Aloe Blacc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in