Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King verklaart McDonald's de liefde

Burger King viert Pride in Finland door de liefde aan aartsrivaal McDonald's te verklaren: 'Liefde overwint alles.'
Pride
© TBWA/Neboko
Pride
© TBWA/Neboko

De opmerkelijke campagne van de Finse Burger King schotelt ons een uniek beeld voor: de mascotte van de fastfoodketen die Ronald McDonald, de mascotte van McDonald's, vol op de mond kust. Met 'Love conquers all' lanceert Burger King tijdens de Pride week in Helsinki een campagne met een vette knipoog. Of, zoals het merk zelf zegt: 'een viering van liefde en alle vormen die die aanneemt.'

related partner content for mobile comes here

'Burger King heeft altijd gestaan ​​voor gelijkheid, liefde en het recht van iedereen om te zijn zoals ze zijn. Het enige geval waarin dat misschien niet zo lijkt, is wanneer we onze concurrent aan het plagen zijn. Maar uiteindelijk komt het voort uit het respect dat we voor hen hebben', zegt Kaisa Kasila, brand manager van Burger King Finland.

De kus is te zien in buitenreclame en gedrukte advertenties, maar ook in Burger King's eigen kanalen en restaurants in Finland tijdens de Helsinki Pride Week. 'Het idee is ontstaan ​​uit ons verlangen om liefde in alle vormen te vieren. We dachten: wat is een betere manier om onze waarden over te brengen dan met een kus tussen Burger King en McDonald's? We wilden laten zien dat liefde uiteindelijk altijd wint.'

De creatieve partner is TBWA \ Helsinki, de mediapartner Virta Helsinki.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in