Overslaan en naar de inhoud gaan

SuperHeroes verandert zijn naam in SuperHerpes

Waar een autocorrect-foutje wel niet toe kan leiden. Reclamebureau verandert naam en helpt de wereld van soa's af.
superherpes
superherpes

Het begon allemaal toen art-director Victor Farias een Whatsappje ontving waarin de naam SuperHeroes was verbasterd door een autocorrect-foutje. Onder de noemer: je moet nooit te klein denken, zagen Farias en zijn bureaugenoten direct kansen.

related partner content for mobile comes here

‘En toen dachten we: oké, als bureau redden we de wereld van “boring advertising”, maar als we het ook meteen van ongemakkelijke soa’s kunnen verlossen, dan is het een win-win natuurlijk’. 

Zo komt het dat reclamebureau SuperHeroes sinds vandaag door het leven gaat als SuperHerpes.

Het bureau vraagt hiermee aandacht voor een bijkomend probleem naast uitbraak van het coronavirus: het bezoek aan soa-poli's is wereldwijd nagenoeg stilgevallen.  

Dat terwijl uit onderzoek blijkt dat er steeds meer onopgemerkte seksuele aandoeningen rondzwerven door Europa en Amerika. Oorzaak numero uno: onveilige seks. Om hier aandacht aan te geven besloot SuperHerpes op World Sexual Health Day zijn nieuwe naam aan te nemen.

Samen met de naamsverandering lanceert SuperHerpes een pubiekscampagne in Amsterdam en New York die bestaat uit een serie outdoor- en social-advertenties waarbij gratis condooms weggeven worden. Daarnaast is de bureau-website van SuperHerpes in zijn geheel vervangen.

Voor meer info, ga naar hellosuperherpes.com. En vergeet niet: Slip on, don’t slip up!

posters
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in