Overslaan en naar de inhoud gaan

Marc Scholten vertrekt bij Beerwulf

Scholten gaat per 1 oktober bij Heineken Nederland aan de slag voor merken als Affligem, Brand, Oedipus en Lagunitas.
Marc Scholten
Marc Scholten.
Marc Scholten
Marc Scholten.

Medeoprichter en commercieel directeur van Beerwulf, Marc Scholten ruilt de de online speciaalbierwinkel van Heineken in voor Heineken Nederland. Dat heeft Scholten bekendgemaakt via LinkedIn.

related partner content for mobile comes here

 

'Ik ga me weer richten op mijn grote passie: de Nederlandse bierwereld en -marketing', schrijft hij. 'Vanaf 1 oktober ga ik bij Heineken Nederland vol aan de bak voor merken als Affligem, Brand, Oedipus en Lagunitas. Ben dankbaar dat ik de kans heb gekregen om dit mooie avontuur aan te gaan maar heb tegelijkertijd ook heel veel zin in deze nieuwe - en wederom bierige - uitdaging.'

Scholten: 'Ik heb in 4 jaar beer-e-commerce heel veel geleerd op het vlak van het opstarten van een bedrijf en van internationale digital marketing. De ‘buy now button’ werd uiteindelijk zelfs ook mijn grote vriend. Begonnen met een paar man in een hokje in B-Amsterdam. Inmiddels staat er een mega-internationaal team dat in 10 landen een mooie online bierwinkel aan het runnen is.'

Beerwulf bestaat sinds 2017 en komt uit de koker van Heineken. Bij de online shop kun je diverse soorten bier bestellen en die vervolgens thuis laten bezorgen. In januari werd bekend dat Cindy Tervoort, voorheen UK marketing director bij Heineken, terugkeerde naar Nederland om managing director te worden van Beerwulf. Ze zwaaide de UK-marketingscepter sinds begin 2016.

Beerwulf begon als een Minimum Viable Product (mvp): in een half jaar tijd werd het merk gelanceerd om het vervolgens met de feedback van klanten verder vorm te geven. ‘Bold’ als het biermerk is, experimenteert Beerwulf met een bierabonnement. Scholten deelde begin dit jaar de ins en outs: Bij nieuwe proposities is ons motto: scale or fail'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in