Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen verpesten hun ogen door smartphone, Pearle stuurt ze naar buiten

Het boek 'Buiten de pixels' moet kinderen aansporen om vaker naar buiten te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Pearle lanceert een boek dat kinderen moet aansporen om vaker buiten te spelen. Met deze campagne, ontwikkeld door Achtung! mcgarrybowen, wil de opticien aandacht vragen voor de stijgende bijziendheid onder kinderen.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek toont aan dat deze oogafwijking in een rap tempo toeneemt. In 2050 zal vermoedelijk de helft van de wereldbevolking bijziend zijn. Dat komt omdat kinderen tegenwoordig weinig buitenspelen en urenlang naar hun smartphone turen, zegt Daphne Rehm, marketingmanager van Pearle.

Daarom komt Pearle met het boek ‘Buiten de pixels’ dat lezen en buiten spelen stimuleert. Rehm: ‘Door kinderen en ook hun ouders ervan bewust te maken hoe belangrijk, maar ook leuk buiten spelen is, proberen we een bijdrage te leveren in de strijd tegen vierkante ogen.’

Het boek is geschreven door kinderboekenschrijver Marco Kunst en geïllustreerd door Anne Roos Kleiss. Tijdens de lancering afgelopen woensdag kwamen tientallen kinderen naar het Amsterdamse Bos, waar de schrijver voorlas uit zijn boek. Het verhaal was interactief en speelde zich deels in het bos af. Zo werden kinderen uitgedaagd om hun ogen ook voor veraf te gebruiken.

Pearl
Pearl
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Evert Bronkhorst

Volgens mij is het Pearle en niet Pearl

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in