Overslaan en naar de inhoud gaan

HP brengt zijn inktservice aan de man met dansshow

De dansers zijn gestyled in de kleuren van de cartridges en moeten de essentie van 'Instant Ink' benadrukken.

Het technologiebedrijf HP maakt een nieuwe campagne voor zijn inktservice ‘Instant Ink’. Deze dienst bezorgt consumenten automatisch nieuwe inkt. De campagne, ontwikkeld door bureau Herc, moet het product op een kleurrijke manier aan de man brengen.

related partner content for mobile comes here

Dat verklaart Stefan Vermeul, marketingmanager printing bij HP: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat de Nederlandse consument enthousiast is over Instant Ink. Wat mist is een hoge awareness over de essentie van de service: nooit meer zonder inkt.’ Daarom heeft HP gekozen voor een tv-commercial die de kern van het product moet benadrukken.

Nooit meer zonder

In de video zijn dansers, gestyled in de kleuren van de cartridges, te zien. De Nederlandse rapper Akwasi (o.a. bekend als lid van het rapduo Zwart Licht) vervult de rol als de woordvoerder. Hij start de campagne met de woorden: 'Nooit. Nooit meer zonder. Nooit meer zonder inkt. Want vlak voordat je inkt opraakt, sturen we nieuwe.' En na deze tekst start het dansteam met een show. 

Hoe zorgt deze uitwerkingsvorm, gericht op entertainment, ervoor dat de kern blijft hangen? 'De video is gericht op het overbrengen van een helder verhaal ('nooit meer zonder inkt') in de vorm van beelden en muziek. Overige informatie leidt de kijker alleen maar af. De commercial is de eerste stap in onze customer journey. De vervolgstappen zijn gericht op informatie bieden. Dit komt omdat de inschrijving veelal pas plaatsvindt op het moment dat de consument een nieuwe printer of cartridge aanschaft', aldus Vermeul.

Dynamic content optimization

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Online communicatie moet de videoboodschap versterken, licht Vermeul toe. 'Mensen denken pas aan inkt als ze zonder komen te zitten. De online campagne, die in het verlengde van de film ligt, speelt hierop in. Met online video, displayadvertenties en dynamic content optimization gaan we proberen de doelgroep op de hoogte te brengen van de Instant Ink.'

Credits

Client: HP Nederland
Creative agency:  HERC the agency
Regisseur: Judith Veenendaal
Director of Photography: Tibor Dingelstad
Productiehuis: CZAR
Post productie: Storm
Grading: Laurens Orij
Edit: Brian Ent
Muziek: Ruben Samama
Tekst: Akwasi & HERC the agency
Geluid: Sauvage Sound

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jan vd riet

Als fotograaf van gebouwen ben ik zeer benieuwd waar deze reclamespot is opgenomen is dit gebouw te bezoeken

Lia Thompson

Hele leuk en mooie reclame ben ook benieuwd in welk gebouw het is opgenomen

Twan Remmers

Ook ik ben benieuw op welke locatie deze reclame opgenomen is.

Koenen

Ben zo benieuwd naar de lokatie? Het lijkt wel een tsaren paleis. Dat mooie blauw plafond en het vele 'goud".

Marion

Vind vooral de muziek in de reclame geweldig ?.. dus please, kan iemand mij vertellen welk stuk van Ruben Samama het is ??

Rob

Ook ik hoor graag wel muziekstuk van Samana wordt gebruikt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in