Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van september

De maand waarin LG een verborgen buurt in Buenos Aires laat zien en Björn Borg een winkel opent waar je drugs tegen kleding kan ruilen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

MINI – Created in a Countryman

Bureau: 360i

Zo’n MINI is leuk in de stad, maar je kunt er niets in kwijt. Toch? In deze campagne voor de nieuwe Countryman gaat het automerk dat vooroordeel op artistieke wijze te lijf. MINI vroeg de bekende animatiekunstenaars Kirsten Lapore en Nix + Gerber om een korte film te maken over de outdoor avonturen die je met de Countryman kunt beleven. Daarbij schuilde er wel een addertje onder het gras: de animaties moesten gemaakt én gefilmd worden in de kofferbak van een MINI. Het resultaat is een mooie show-don’t-tell-campagne met humor.

 

Björn Borg – Ruil je drugs tegen sportkleding

Bureau: Nord DDB

Met de Chase the Exerhighs-campagne benadrukt het sportmodemerk Björn Borg dat je geen drugs nodig hebt om mentaal in hoger sferen te raken. Een goede work-out maakt immers op een natuurlijke manier een enorme hoop gelukstriggers los. In deze geinige activatie reisden de Zweden naar - where else? - Amsterdam om buzz rondom hun boodschap te creëren. Ze openden een pop-up store waar mensen drugs konden inwisselen voor sportkleding. Bezoekers ruilden er met liefde hun joints in tegen limited edition-stukken uit Björn Borg’s collectie.

Lees hier ook de analyse van deze activatie in Adformatie.

LG – Verborgen stad fotografie project

Bureau: Hoy Buenos Aires

In aanloop naar het WK voetbal van 1978 liet de Argentijnse regering een muur bouwen om een sloppenwijk in Buenos Aires om deze uit het zicht van internationale bezoekers te houden. De wijk gaat sindsdien door het leven als de Verborgen Stad. In deze in het oog springende outdoor campagne tonen LG en de non-gouvernementele organisatie PH15 de Verborgen Stad aan de buitenwereld. Ze gaven kinderen uit de buurt LG smartphones met state-of-the-art camera’s om hun wereld in beelden te vangen. De foto’s verschenen op billboards en posters in heel Buenos Aires.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in