Overslaan en naar de inhoud gaan

AI-tool Wunderman Thompson analyseert micro-expressies in gezicht om creatief werk te testen

AI-model laat zien hoe consumenten per seconde en frame reageren op merkinhoud.
Close up van oog
© shutterstock
Close up van oog
© shutterstock

Wunderman Thompson heeft AI-test ontwikkeld om het effect van advertenties en ander creatief werk vast te stellen. Deze gaat door het leven onder de naam Reveal en is in eigen huis ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

De basis ervan is een AI-gedreven model dat emoties nauwkeurig voorspelt op basis zeven micro-expressies: woede, walging, angst, blij, neutraal, verdrietig, verrassing.

Deze expressies en spierbewegingen gebruiken we onwillekeurig en zijn in het gezicht waarneembaar. Met behulp van computer-vision en machine-learning-algoritmen analyseert Wunderman Thompson hoe consumenten per seconde en frame reageren op merkinhoud.

Met die informatie stelt het de emotionele hoogte- en dieptepunten vast en de momenten die aandacht trekken en vasthouden.Met de informatie kunnen merken hun de video’s, koppen, afbeeldingen, tekst van hun campagnes testen en optimaliseren.

Het proces is volledig gebaseerd op toestemming en er worden geen persoonlijke gegevens bewaard na de tijd die nodig is voor de analyse.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in