Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS kiest in campagne voor ‘minder reclamische’ en meer menselijke stijl

Commercials en content gebaseerd op verhalen van klanten.
SNS campagne
Beeld uit de SNS-campagne
SNS campagne
Beeld uit de SNS-campagne

SNS Bank start vandaag een nieuwe campagne, andermaal gebaseerd op de belofte ‘Eerst de mens, dan het geld’.

related partner content for mobile comes here

In een tv-commercial, radiospots, via online en social media-posts maakt SNS duidelijk dat ze verder kijkt dan de cijfers die mensen vaak beperken op de woningmarkt, zoals studieschuld of gezinssamenstelling.

Mantelzorger Mandy

In de tv-commercial is Mandy van 32 te zien, die nog thuis woont en 940 euro per maand verdient door twee dagen per week te werken.

Achter deze gegevens blijkt Mandy ook nog mantelzorger voor haar moeder te zijn die binnenkort naar een verzorgingstehuis mag. Mandy gaat dan haar studie Verloskunde afmaken en vier dagen werken.

'Veel organisaties stoppen mensen te makkelijk in hokjes’, aldus Peggy Kaal, manager merk en communicatie bij SNS. ‘Wij kijken ook naar wat er achter de cijfers speelt en dan blijkt het verhaal vaak heel anders te zijn.’

Echte mensen

Bij de totstandkoming van de campagne is SNS uitgegaan van werkelijke situaties, zegt Kaal: ‘De mensen die in de campagne figureren zijn gebaseerd op voorbeelden die de adviseurs in onze tweehonderd winkels hebben verzameld. Ervaringen van echte mensen dus. Het maakt de campagne minder reclamisch, eerder realistisch.’

De campagne werd ontwikkeld door Alfred, sinds zeven jaar het vaste creatief bureau van SNS. Sinds 2022 staat ‘Eerst de mens, dan het geld’ centraal.

In de huidige campagne is ook de stijl van uitwerking menselijker geworden. Met een hele kleine crew is letterlijk dicht op de mens gedraaid. Met als resultaat een realistisch en innemend verhaal over hoe SNS mensen en hun perspectief ziet, aldus de bank zelf.

Credits
Klant: Peggy Kaal, Maartje Bersi, Audrey Martens, Miranda van Damme
Bureau: Alfred International & Freddy
Productiemaatschappij: Bonkers United
Regisseur: Bram Schouw

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in