Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de nieuwe Jumbo-campagne door Hotel L'Amour

Jumbo introduceert een nieuwe pay-off: 'En dat voor die prijs. Jumbo.' De familie blijft, maar medewerkers krijgen ook een hoofdrol.
Jumbo
Jumbo

Jumbo Supermarkten heeft zijn nieuwe reclamecampagne gelanceerd. De campagne is ontwikkeld door Hotel L'Amour, het nieuwe reclamebureau dat eerder dit jaar - zonder pitch - de voorkeur kreeg boven het vorige reclamebureau Alfred. 

related partner content for mobile comes here

De Jumbo-familie met acteurs Frank Lammers en Maike Maijer blijft. In de nieuwe campagne is ook een hoofdrol weggelegd voor mensen achter de producten uit de winkel. Zo staat in de eerste tv-commercial bakker John centraal. Met de campagne introduceert Jumbo ook de nieuwe pay-off ‘En dat voor die prijs. Jumbo.’.

Het gezin speelt al jaren een succesvolle hoofdrol in de reclamecampagnes van Jumbo. Van leuk boodschappen doen in de winkel verlegt het bedrijf de focus naar product en prijs. In de nieuwe campagne wordt het personage John voorgesteld, verantwoordelijk voor de nieuwe broodlijn 'Broodgeluk.' Ook bakkerijproducten zoals Jumbo’s bekroonde chocoladetaart, croissants en kaiserbroodjes komen in de campagne voorbij. De komende periode breidt Jumbo 'de familie' verder uit met meer gezichten.

Eerder dit jaar liet Jumbo weten de strategische koers aan te scherpen en te willen focussen op ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’. Het bedrijf zegt terug te willen naar de kern van de formule, 'met onderscheid op assortiment, prijs en service'. In alle 700 winkels zijn afgelopen week schappen en signing aangepast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Edward Bardoul

Zou het zo gegaan zijn?
Het nieuwe bureau stelt twee richtingen voor.

Het doelgroepportret. Met doorstart van het gezin van Frank Lammers.
Het zelfportret (van Jumbo). Waarbij de ambachtelijke en hardwerkende medewerkers zelf in het zonnetje worden gezet.

Klant: "kunnen we niet een combinatie van beiden doen?"
Resultaat: Ook als je twee verschillende campagneconstructen aan elkaar monteert en er een uitzendkopie van rendert, blijven het twee verschillende campagnes.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in