Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's breidt vleesloos assortiment uit en lanceert '100% Meatless, 100% McDonald’s'

McDonald's zegt gasten uit te willen dagen om vaste keuzes (vlees dus), te doorbreken.
100 procent zonder vlees
100 procent zonder vlees
100 procent zonder vlees
100 procent zonder vlees

McDonald’s breidt zijn vegetarische c.q. veganistische assortiment ('McDonald's zegt 'meatless'), verder uit met vier nieuwe producten. Het zijn: 'De McPlant Steakhouse, Veggie Nuggets, Meatless McKroket gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad.' De campagne die naar aanleiding van de uitbreiding wordt gelanceerd, is gebaseerd op het inzicht dat consument vaak routinematig bestelt. De fastfoodketen heeft het over de 'inner-struggle'. 'Kiezen voor oud-en-vertrouwd of toch een nieuwe optie?'

related partner content for mobile comes here

De lancering moet aantonen dat McDonald's een bestemming is voor zowel de vleesliefhebber als de flexitariër en de vegetariër. Gewoontes doorbreken betekent volgens de keten niet dat je hoeft in te leveren op smaak. 'Er is ruimte om eens iets nieuws te proberen.' McDonald’s zegt dat het zijn campagnebudgetten zo heeft ingericht dat er meer aandacht is voor plantaardige producten. 'En gasten krijgen op de menuborden altijd eerst kip en vegetarisch te zien, en daarna pas rundvlees.' Dit is de commercial (bureau: TBWA\Neboko):

100% Meatless, 100% McDonald’s | McDonald’s

McKroket zonder vlees

Voorafgaand aan de nieuwe campagne organiseerde McDonald's het zogeheten Meatless McKroket-event voor die-hard fans van de McKroket om de nieuwe receptuur te proeven. De vernieuwde McKroket heeft naar eigen zeggen 'de kenmerkende McDonald's smaak' en de fans kregen uitgebreid de tijd om hun mening te geven over het product.

Achteraf hoorden de deelnemers pas dat ze een McKroket zonder vlees voorgeschoteld hadden gekregen. In deze video die McDonald's op Instagram heeft gepubliceerd zijn (positieve) reacties in beeld gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in