Overslaan en naar de inhoud gaan

Denim Solar is in nieuwe campagne trots op saaie zonnepanelen

Ingmar Larsen: 'Denim snapt dat een groot gedeelte van hun doelgroep geen fluit geeft om de technische kant van zonnepanelen.'
Denim Solar campagne
Een uitsnede van een campagneafbeelding
© Afbeelding: Denim Solar
Denim Solar campagne
Een uitsnede van een campagneafbeelding
© Afbeelding: Denim Solar

Zonnepanelenleverancier Denim Solar is proud to be boring, zo moet blijken uit een nieuwe campagne (bureau: This Agency). Het merk 'viert de saaiheid van hun product' en richt de campagne op consumenten die weinig tot geen interesse in zonnepanelen hebben. Althans, consumenten die wél zonnepanelen op hun dak willen, maar zich niet in de materie willen verdiepen. 

related partner content for mobile comes here

Doelgroep 'geeft geen fluit'

Renée Bruinsma, managing director bij Denim: 'We horen van veel consumenten dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. In de huidige markt van zonne-energie wordt je geconfronteerd met eindeloos technisch gepraat en onnodig ingewikkeld gedoe. Het is zulke saaie materie dat veel van hen op een gegeven moment denken: laat ook maar. Dat is ontzettend zonde.'

De nieuwe campagne, de tweede door This Agency voor Denim Solar, probeert hier een haakje in te vinden. Ingmar Larsen, creative director van This Agency, zegt dat Denim 'snapt dat een groot gedeelte van hun doelgroep geen fluit geeft om de technische kant van zonnepanelen.' Hij legt uit: 'Door die saaiheid juist te benoemen, proberen we bij hen de juiste snaar te raken. Daarnaast heeft die saaiheid ook een tweede betekenis. In goeie zonnepanelen hoef je je helemaal niet te verdiepen. Die doen het gewoon. En een product dat het altijd doet en waar je geen omkijken naar hebt is ook saai!'

Crossmediale campagne

Denim Solar (onderdeel van Solarclarity Group) lanceert de nieuwe campagne in vijf Europese landen waaronder Nederland. De kern van de campagne zijn twee video's, geproduceerd door Holy Fools en regisseur André Maat. Andere campagneuitingen zijn drie radiocommercials, online middelen en diverse out-of-home-uitingen. Eén van de campagnevideo's is hieronder te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in