Overslaan en naar de inhoud gaan

Meilandjes stimuleren om zelf te isoleren

Voor Milieu Centraal ontwikkelde Roorda de campagne ‘Steek ook wat energie in je huis’.
Meilandjes voor Milieu Centraal
Vader en dochter Meiland
Meilandjes voor Milieu Centraal
Vader en dochter Meiland

Om Nederlanders te motiveren zelf hun dak of vloer te isoleren, start Milieu Centraal vandaag de landelijke campagne ‘Steek ook wat energie in je huis’. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne met Martien en Maxime Meiland in de hoofdrol. 

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Milieu Centraal blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders de afgelopen jaren zelf zijn huis heeft geïsoleerd. Van de Nederlanders die dat niet hebben gedaan, is ruim een derde bereid dat alsnog te doen. Mede dankzij de stijgende energieprijzen is de bereidheid tot ‘doe-het-zelf isoleren’ groot.

Redenen om niet zelf aan de slag te gaan zijn volgens de ondervraagden met name dat het te veel tijd kost, te ingewikkeld, duur of gevaarlijk is. Ze zijn bang om fouten te maken en twijfelen of ze het wel kunnen. De campagne moet hen over de streep trekken. 

Joeri Jansen (creatief directeur Roorda): 'Heel Nederland geniet al jaren van de vier linkerhanden van Martien en Maxime. Ondertussen knappen ze, ondanks hun beperkte kennis en gebrek aan professionele ervaring, huizen en zelfs kastelen op. Met deze campagne geven we de huiseigenaren die twijfelen of ze de capaciteit hebben om zelf te isoleren een klein duwtje in de rug. Want als de Meilandjes het kunnen… De campagne verwijst naar verbeterjehuis.nl, waar je heldere instructievideo’s vindt om zelfstandig je dak en vloer te isoleren.

Credits  
 

Verantwoordelijk bij Milieu Centraal: Isabelle van der Ende en Suzanne Hoogers
Bureau: Roorda & Tabula Rasa
Strategie: Bart de Vos (Tabula Rasa)
Creatie: Eva Koffeman, Willemijn Besteman en Joeri Jansen
Account: Lieke Joosten en Riska Arends
Design: Jorn Slotboom
Regisseur: Sjors Baarveld (Bruut Amsterdam)
Producer: Guido Elenbaas
Post-production manager: Beer Ravenhorst
Production manager: Rob van Zandvoort
DOP: Thomas Fibbe
Sound on set: Tony Streefkerk
Fotografie: Valentijn van den Heuvel
Offline edit: Sem Laming
Grading: Jelle Prins
Media: mBuy
PR: exPRtease

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in