Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips en PSV pakken wereldrecord met 110-jarige sponsorsamenwerking

Een vermelding in het Guinness Book of Records bevestigt de langste sponsorship in de sport.
PSV x Philips world record
© Afbeelding: aangeleverd
PSV x Philips world record
© Afbeelding: aangeleverd

Philips en PSV hebben officieel de langstlopende sponsorsamenwerking ter wereld (110 jaar) en krijgt daarom een vermelding in het Guinness Book of Records. De partijen nemen vandaag ook de bijbehorende oorkonde in ontvangst. Het vorige record is trouwens al even verbroken, want dat stond met 98 jaar op naam van Ford en een Australische sportclub.

related partner content for mobile comes here

Philips-stadion

Dat Philips en PSV juist vandaag met het recordnieuws naar buiten komen in plaats van al jaren terug, komt omdat de partijen vandaag officieel 110 jaar samenwerken. 'Philips staat natuurlijk aan de basis van het verleden, het heden en de toekomst van onze club', zegt Marcel Brands, algemeen directeur bij PSV. 'Hoewel de invulling van het sponsorship in de loop der jaren is veranderd, zijn we onverminderd blij met de inzet van Philips. We blijven samen innoveren en trekken samen op in maatschappelijke initiatieven, waarin we de hele regio betrekken. De samenwerking is daarom niet alleen belangrijk voor PSV, maar voor iedereen in de regio Brainport Eindhoven.'

Philips en PSV werken vandaag de dag naar eigen zeggen nauw samen aan nieuwe innovaties om PSV’s topsportklimaat te versterken. De kennis en oplossingen van het gezondheidstechnologiebedrijf worden onder meer ingezet voor onderzoek op het gebied van voetbalcognitie en spierbelastbaarheid. Daarnaast is Philips een belangrijke partner van het PSV Brainport partnership en naamgever van het Philips Stadion.

Speciale video

Ter ere van het jubileum in de sponsoring is onderstaande video uitgebracht, waarin wijlen Frits Philips een rondje door Eindhoven wandelt en het Philips-stadion bekijkt om te zien wat er in de afgelopen decennia veranderd is. 

De partijen zeggen de komende tijd meer activiteiten te organiseren om de sponsorship te vieren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in