Persbericht over verdwenen reclamebureaus is een fijn staaltje van mislukte, data-gedreven pr
BoldData vraagt aandacht voor gestopte reclamebureaus, maar krijgt aandacht voor een dubieuze lijst van dertig topreclamebedrijven.
Data-gedreven pr is helemaal in. Bedrijven maken maar al te graag een pr-onderzoekje van de gegevens die zij tot hun beschikking hebben om het tot een nieuwsbericht te bestempelen. In de redactie-inbox van Adformatie zijn talrijke treurige voorbeelden te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidOnderzoeksjournalistiek !! Mooi artikel ;-)
Ik heb dit ook wel met enig vermaak gelezen moet ik toegeven. Het is overigens niet zo dat als je data 'vervuiling' oplost dat de lijstjes die wij als vakgebied nou altijd graag presenteren en lezen altijd perfect zijn als we dit subjectiever benaderen... ;) maar misschien ben ik sowieso niet zo van de 'lijstjes' en meer van de persoonlijke ervaring! Mooi artikel inderdaad!
Schitterend hoe we kunnen verdwalen in data :)