Overslaan en naar de inhoud gaan

Persbericht over verdwenen reclamebureaus is een fijn staaltje van mislukte, data-gedreven pr

BoldData vraagt aandacht voor gestopte reclamebureaus, maar krijgt aandacht voor een dubieuze lijst van dertig topreclamebedrijven.
PR fail
© Afbeelding: Shutterstock
PR fail
© Afbeelding: Shutterstock

Data-gedreven pr is helemaal in. Bedrijven maken maar al te graag een pr-onderzoekje van de gegevens die zij tot hun beschikking hebben om het tot een nieuwsbericht te bestempelen. In de redactie-inbox van Adformatie zijn talrijke treurige voorbeelden te vinden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Willem-Albert Bol

Onderzoeksjournalistiek !! Mooi artikel ;-)

Maiko Valentijn

Ik heb dit ook wel met enig vermaak gelezen moet ik toegeven. Het is overigens niet zo dat als je data 'vervuiling' oplost dat de lijstjes die wij als vakgebied nou altijd graag presenteren en lezen altijd perfect zijn als we dit subjectiever benaderen... ;) maar misschien ben ik sowieso niet zo van de 'lijstjes' en meer van de persoonlijke ervaring! Mooi artikel inderdaad!

Jennifer Delano

Schitterend hoe we kunnen verdwalen in data :)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in