Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile maakt foutje en lekt nieuwe naam Odido, 'bitches' van KPN straffen dit genadeloos af

Hulde op socials voor KPN, dat aan de haal gaat met uitgelekte merknaam: 'Je leest het goed, Odido. En nee, we hebben geen tikfout gemaakt.'
Odido-blog op de site van KPN
Odido-blog op de site van KPN

T-Mobile en Tele2 gaan in Nederland per direct verder als één nieuw merk: Odido.

related partner content for mobile comes here

Aan de herpositionering is anderhalf jaar lang in het diepste geheim gewerkt. Er ging een militaire operatie aan vooraf om de nieuwe merknaam droog te houden. Gevels met de nieuwe naam werden afgeplakt, journalisten moesten voordat ze de achtergronden van de rebranding kregen toegelicht een non-disclosure agreement ondertekenen.

Toch ging het niet helemaal goed. T-Mobile maakte een foutje waardoor de links naar de nieuwe site al ver voor de onthulling van de nieuwe naam zichtbaar waren.

De Google-links naar Odido uren voordat het nieuwe merk werd gepresenteerd
De Google-links naar Odido uren voordat het nieuwe merk werd gepresenteerd

Dat was ook de concurrent opgevallen, want uren voor de onthulling van ‘Odido’ plaatste KPN een blog op zijn site met de titel: Wat is Odido? De openingszin: ‘Je leest het goed, Odido. En nee, we hebben geen tikfout gemaakt.’

Wie bij Google op Odido zocht kreeg deze als eerste te zien. KPN legt uitgebreid uit dat Odido uit het Grieks komt en gaat over luisteren naar de goden of het universum: ‘Odido gaat dus over communicatie. Best een belangrijk onderwerp voor een telecombedrijf als KPN.’

De telecomprovider gaat nog even door op het woord en leidt dat uiteindelijk naar zijn eigen merk toe: ‘Ga je op het internet op zoek naar Odido en zoek je dan naar een goede deal voor een internetabonnement? Dan zou je zomaar bij KPN uit kunnen komen.

KPN dat besluit met: ‘Wij zetten in ieder geval alles op alles om iedereen in Nederland te verbinden met een duurzame toekomst.  De hijacking van KPN bleef niet onopgemerkt:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in