Overslaan en naar de inhoud gaan

Klaas Dijkhoff begint bureau met VVD-campagnestrateeg Bas Erlings en Sue Behavioural Design

Bureau krijgt de naam Sue & The Alchemists. Het richt zich op gedragsinzicht, strategie en positionering.
Klaas Dijkhoff (l) en Bas Erlings kort na een optreden op een evenement van  Sue Behavioural Design in 2019
Klaas Dijkhoff (l) en Bas Erlings kort na een optreden op een evenement van Sue Behavioural Design in 2019
Klaas Dijkhoff (l) en Bas Erlings kort na een optreden op een evenement van  Sue Behavioural Design in 2019
Klaas Dijkhoff (l) en Bas Erlings kort na een optreden op een evenement van Sue Behavioural Design in 2019

Voormalig VVD-fractievoorzitter en staatssecretaris Klaas Dijkhoff begint een bureau samen met de campagnestrateeg Bas Erlings en Astrid Groenewegen en Tom de Bruyne van Sue Behavioural Design.

related partner content for mobile comes here

Onder de naam Sue & The Alchemists richten de vier zich op gedragsinzicht, strategie en positionering. Het bureau gaat onder meer de methodiek die ze tijdens de afgelopen verkiezingscampagnes van de VVD hebben ontwikkeld en verfijnd nu aanbieden aan bedrijven, ngo’s, buitenlandse politieke partijen en artiesten.

Kroonprins

Klaas Dijkhoff werd jarenlang gezien als beoogd opvolger van Mark Rutte als voorman van de VVD en als premier. Begin oktober maakte hij onverwacht bekend zich niet verkiesbaar te stellen voor de VVD. Wat hij wel zou gaan doen was tot nu toe onbekend.

Dijkhoff gaat zich fulltime bezighouden met het nieuwe bureau. Daarin werkt hij opnieuw samen met campagnestrateeg Bas Erlings, met wie hij onder meer in 2014 de VVD-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen vormgaf.

logo van Sue & The Alchemists
logo van Sue & The Alchemists

Erlings werkte in totaal voor acht verkiezingscampagnes voor de liberalen. In 2017 en 2021 deed hij dat met hij VVD-Kamerlid Sophie Hermans. Tom de Bruyne en Astrid Groenewegen, de directeuren van Sue Behavioural Design, waren in de laatste twee landelijke campagnes van de liberalen op de achtergrond als adviseurs betrokken.

Grip en betere beslissingen

‘Degene die het best snapt en meet hoe mensen in hun onderbewustzijn beslissingen nemen, en die hier het best op inspeelt, zal altijd succesvoller zijn dan de concurrentie’, zegt Bas Erlings: ‘We gaan onze klanten helpen betere beslissingen te nemen en meer grip te krijgen op de uitkomsten.’

Voor Klaas Dijkhoff is het werken in een bureau nieuw, Bas Erlings adviseerde bedrijven en merken al onder de naam The Alchemists en nam afgelopen jaar het onderzoeksplatform MyDialoques over.

Tom de Bruyne en Astrid Groenewegen blijven naast hun werk voor Sue & The Alchemists deel uitmaken van het management van Sue Behavioural Design, maar hebben de dagelijkse leiding ervan overgedragen aan Yves Plees.

Sue & The Alchemists gaat werken vanuit Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dick van der Lecq

Spectaculair, veel succes!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in