De reden voor de vernieuwing is dat het marketingcommunicatievak verandert waardoor de grenzen tussen de verschillende vakgebieden vervagen. Mediabedrijf Sijthoff Media investeert daarom in een nieuw online platform over marketing, media, communicatie en creatie.
Het nieuwe Adformatie wil een gids zijn voor brand managers, content marketeers, cmo’s, communication directors, creatieven, mediastrategen en csd’s, maar ook natuurlijk growth hackers, sea-specialisten, creators en data-analisten. Kortom, voor iedereen die bezig is met de vraag ‘hoe merken zich gedragen’.
Susanne van Nierop, content director Adfo Groep: ‘Er staat een nieuwe generatie merkbouwers en gedragsbeïnvloeders op. Een woordvoerder van ProRail is net zo bezig met het bouwen van een merk als de marketing director van Unilever. Wij willen mee veranderen en creëren onder de naam Adformatie een nieuw platform waar alle disciplines samenkomen en elkaar versterken. Door dit onder één sterk merk te doen kunnen we focus aanbrengen, filteren en ontwarren.’
De door Resoluut ontworpen site ziet in april het licht. Ook is samen met Studio Room de rol van print in de digitale wereld onder de loep genomen en is een compleet nieuwe, lijvige vakglossy gecreëerd. KesselsKramer is verantwoordelijk voor het nieuwe logo en de transitiecampagne die de komende maanden is te zien en deze week van start gaat.
Léon Bouwman, chief content officer bij Sijthoff Media: ‘Dit is voor ons een majeure operatie. We investeren flink in de ontwikkeling van het nieuwe platform, zowel in techniek als ook in de kwaliteit van de content die we straks bieden.’
Vragen? In de FAQ lees je alles wat je wil weten over de veranderingen die op stapel staan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!