Celeste zit al meer dan dertig jaar in het marketingvak. ‘Ik houd me vooral bezig met organisaties die in een (digitale) verandering zitten of waar andere complexe uitdagingen spelen. Dat heb ik de laatste achttien jaar als interimmer in diverse management en directieteams voor heel veel mooie Nederlandse merken mogen doen.’ Dit jaar ging zij haar eigen verandertraject in. ‘Ja, ik heb het roer omgegooid. Vanuit een passie voor interimmanagement ben ik The Interim Journey gestart voor interim professionals met netwerkbijeenkomsten, trainingen en business coaching. Als interimmer moet al je ontwikkeling en inspiratie uit jezelf komen, ik wil daar graag bij helpen. Daarnaast ben ik ook nog druk met het netwerk Chicks in Digital & Innovation dat ik samen met een zakenrelatie heb opgezet. Inmiddels telt dit kennisnetwerk 140 vrouwen in senior managementposities.’
Sterre voegt toe: ‘Jouw netwerkskills vind ik heel vet. Ik vind het doel ervan – vrouwen een gelegenheid bieden om elkaar te helpen in senior managementfuncties - heel goed en nuttig. Feminisme is belangrijk in onze familie. Mijn oma was vroeger zelfs een Dolle Mina.’
Met twee masters op zak, in Communicatiewetenschappen èn Consumer Marketing, werkt Sterre als marketing-communicatiespecialist bij Bol, waar ze zich onder andere richt op strategische marketingcampagnes en het activeren van de B2B-doelgroep, adverteerders. ‘Mijn moeder had net een opdracht gedaan bij Bol en gaf aan dat zij die organisatie helemaal bij mij vond passen en dat klopt. Bol spreekt me enorm aan door de focus op inclusiviteit en duurzaamheid en is een bedrijf met veel jonge mensen.’
‘Mijn moeder is wel mijn voorbeeld, maar ik weet niet of ik door haar ben aangestoken om ook de marketingkant op te gaan. Ik dacht vroeger namelijk altijd dat ik de creatieve kant zou kiezen en dat ik bij een reclamebureau zou gaan werken als creatief. Het voelt trouwens niet zo dat ik hetzelfde doe als mijn moeder. Zij is verantwoordelijk voor hele grote teams. Ik zit nog meer aan de operationele kant zeg maar.’
Celeste:‘Jazeker. Als Sterre vertelt waar ze inhoudelijk mee bezig is, en zeker voor Bol natuurlijk, dan hoeft ze het niet helemaal uit te leggen. Dat begrijp ik. Ik denk dat we het daarom juist meer hebben over de soft skills. Hoe ga je om met mensen. Hoe pak je een lastig project op? Hoe communiceer je? Sterre houdt mij weer scherp als het gaat over designtechnische zaken voor mijn nieuwe bedrijf.’
Sterre volmondig: ‘Ja! Ik ben mijn moeders’ grootste fan. Zij heeft bij veel mooie en grote bedrijven gewerkt en vette opdrachten gedaan. Ik vind haar daarnaast een hele krachtige vrouw die ook supergoed met mensen kan omgaan. Zij laat mensen zich gehoord voelen en dat kan niet iedereen. Celeste: ‘Het is mooi om te zien hoe goed Sterre zich ontwikkelt. Ze is een echt creatief marketingtalent, ze is enorm gedreven en ambitieus in haar werk, en daarnaast heeft zo ook nog een vol sociaal leven. Ik zie dat ze talent heeft om mensen te mobiliseren en met elkaar te verbinden. Natuurlijk ben ik hartstikke trots.’
Lees ook
- Carriere Tom en Bas Plinsinga, broers en regelneven
- Craft Eén gezin, vier reclamemakers: 'In het begin van onze carrières deelden we alles'
- Carriere Ernst-Jan en Peter van Leeuwen: ‘Bij ons is de scheidslijn tussen werk en hobby heel dun’
- Carriere Seema en Anita Sharma: over de Concorde en het zweefvliegtuig
- Carriere Eric Kip: 'Je kunt beter zo vroeg mogelijk in je carrière tegenslag krijgen'