Aline van Keulen is per 1 september gestart als directeur marketing & communicatie bij netwerkbedrijf Alliander. Van Keulen wordt verantwoordelijk voor de doorvertaling van de strategie van Alliander naar ‘effectieve en efficiënte marketing en communicatie’.
Van Keulen was de afgelopen 20 jaar (!) honkvast bij KPN. Daar vervulde ze verschillende rollen in marketing en communicatie, in zowel de consumenten- als zakelijke markt, en op corporate niveau. Van 2012 tot en met 2017 (5 jaar lang) leverde zij een bijdrage aan het vak als bestuurslid van de Stichting Adverteerdersjury Nederland jarenlang.
Energienetten maximaal benutten
De rol van marketing en communicatie wordt wat Alliander-topman Maarten Otto steeds belangrijker. Doordat de vraag naar elektriciteit toeneemt en er steeds meer elektriciteit duurzaam wordt opgewekt, wordt op steeds meer plaatsen de maximale capaciteit van het elektriciteitsnet bereikt. Otto: ‘We breiden daarom het elektriciteitsnet uit en verzwaren het waar nodig. Tegelijk is het belangrijk dat we met elkaar er alles aan doen om de energienetten maximaal te benutten, dat we kijken naar alternatieve warmteoplossingen als groen gas en waterstof en dat we ons energiegebruik optimaal flexibiliseren. Dit vraagt van Alliander dat we meer dan ooit onze klanten meenemen in de mogelijkheden hiervoor en helpen met wat wel of niet kan. Goede communicatie met onze klanten is daarbij cruciaal.’
Aan Van Keulen de schone taak om de marketing en communicatie van Alliander naar een hoger niveau te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!