Hogesnelheidstrein Thalys en het Franse reclamebureau Rosapark ontwikkelden een bijzondere marketingactie voor Brussel. Zij maakten vijf meter hoge, holografische standbeelden van inwoners van de Belgische hoofdstad.
De campagne heet 'The Human Monuments' en hij komt voort uit het inzicht dat Brussel op plek twaalf staat van populaire Europese steden voor toeristen. Dat komt door terroristische aanslagen in 2016 en concurrentie van steden als Parijs, Amsterdam en Londen.
Gastvrijheid
Al deze steden hebben bekende monumenten, maar volgens Thalys en Rosapark is de gastvrijheid van de Belgen uniek. Ze plaatsen Brusselaars daarom letterlijk op een voetstuk. De boodschap: 'In Brussel, the real monuments are its people.'
Het merk nodigde voorbijgangers uit in een 'Holobooth' op de Mont des Arts in het centrum van Brussel. Het apparaat maakte binnen twee minuten een 360-gradenopname van de mensen. Dit hologram werd uitvergroot en als vijf meter hoog standbeeld geprojecteerd op een zuil.
Het bureau maakte in totaal 500 hologrammen. Ze werden gezien door meer dan 3000 bezoekers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!