Premium

World Animal Protection betrekt nieuwe doelgroep via een populaire game

Het goede doel brengt problemen rondom spookvistuig onder de aandacht in bestaand spel Home Street

Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection werkt samen met de Londense spelontwikkelaar Supersolid om spookvistuig onder de aandacht te brengen. Een maand lang kom je campagnemanager Chris Dixon tegen in het spel Home Street. Zij vertelt spelers over het probleem en betrekt hen bij oplossingen.

Virtuele campagnemanager

Home Street is een spel op je smartphone waarin je je eigen droomhuis kunt bouwen. Het spel is miljoenen keren gedownload in Android en iOs. In het spel zitten zogenaamde events, waarmee je extra punten kunt verdienen. Deze maand organiseert World Animal Protection zo'n event.

De hele maand juni leren zien spelers Chris Dixon in de app. Zij is campagnemanager en zit in het spel om bewustzijn te creëren over verloren en achtergelaten vistuig. De virtuele Dixon begeleidt schoonmaakacties op het strand, recycleprojecten en evenementen. Dit gebeurt allemaal in de app en moet spelers inspireren ook in het echte leven aan de slag te gaan.

Gamification

'Via ‘gamification’ betrekken we mensen bij het probleem en laten we ze zien dat zij deel uitmaken van de oplossing', vertelt Pascal de Smit, directeur World Animal Protection Nederland.

'Vismateriaal is ontwikkeld om te vangen en te doden en daarmee is het voor zeedieren de meest gevaarlijke vorm van afval dat in zee drijft. De Home Street-game is een nieuw platform voor onze campagne. Supersolids heeft expertise op het gebied van mobile gaming en online verhalen vertellen. Bovendien willen zij een positieve impact hebben op de wereld. Deze game helpt om bewustzijn te creëren en duidelijk te maken hoe urgent het is om duurzame oplossingen voor het probleem te vinden.'

Samenwerking met partners

De organisatie werkt sinds 2015 samen met bedrijven, wetenschappers en de visindustrie in het Global Ghost Gear Initiative. Het doel van dit initiatief is de hoeveelheid spookvistuig in de oceanen verminderen. Meerdere partners van het GGGI werken ook mee in Home Street. Bureo, Plastix Global en PADI delen hun kennis met spelers.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie