De tattoos lijken op het eerste zicht 'gewone' Japanse tatoeages, maar in dit geval is de betekenis niet ‘hoop’, ‘moed’ of ‘liefde’, maar ‘crispy duck salad’, 'sashimi van zeebaars' of een ander Japans gerecht. Laat je zo'n tattoo zetten, dan krijg je het bijpassende gerecht gratis.
De actie is bedacht door reclamebureau Wunderman Antwerp.
'Weinig Belgen begrijpen Japans'
Pieter Staes, creatief directeur bij Wunderman Antwerp: 'Het restaurant serveert Japanse gerechten met een Westerse twist. Het idee voor de campagne past daarbij. Er zijn maar weinig Belgen die Japans begrijpen, dus eigenlijk maakt het niet uit wat de tatoeages betekenen.'
Het bureau vertaalde in totaal 19 gerechten in het Japans en creëerde hiermee tatoeages in zes verschillende stijlen. Design Director Sebastien Greffe: 'Onze ontwerpen zien er eigenlijk hetzelfde uit als andere Japanse tatoeages, maar ze hebben gewoon een verrassende betekenis.'
10 winnaars
In de online video zie je hoe zes mensen zo'n tatoeage krijgen. Verder wordt de actie aangekondigd op de website van Dim Dining en in het restaurant. Wie een tattoo wil laten zetten kan zich online aanmelden. De eigenaar van het restaurant selecteert tien winnaars die zich mogen laten tatoeëren bij een bekende tattooshop in Antwerpen en vervolgens mogen genieten van een diner.
Het is trouwens niet de eerste keer dat een reclamebureau aan de slag gaat met tatoeages. In Nederland hield reisorganisatie srprs.me onlangs deze actie en in 2013 kon je bij supermarkt Coop een tattoo van Henk Schiffmacher winnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!