Vooruitblik 2025: hier wil je als merk bij zijn

2024 zit er bijna op. Altijd een mooi moment om vooruit te kijken. Wat brengt 2025? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk?

Wordt 2025 het jaar dat jij of jouw bedrijf gaat starten met reclame? Een mooi voornemen! Ster heeft een fijn stappenplan gemaakt om je op weg te helpen. In vijf stappen leggen we je uit wat er allemaal komt kijken bij het maken van reclame. Het maken van een reclameplan en -materiaal, het regelen van een mediaplan, de start van jouw campagne, en natuurlijk het evalueren en vooruitkijken… alles komt voorbij. Het stappenplan is gratis en vrijblijvend aan te vragen via de website.

Groots bereik met de publieke omroep

Momenteel knalt de publieke omroep het jaar uit met de Top 2000, maar ook in het nieuwe jaar hoor je weer veel moois op de radio. Diverse mooie toplijstjes, zoals de Top 80’s (NPO Radio 2), de Top 2001 tot en met nu (NPO 3FM) en de Valentijn top 100 (NPO FunX), maar ook verslag van festivals en evenementen zoals Eurosonic Noorderslag (NPO FunX), diverse schaatswedstrijden (NPO Radio 1) en de 3FM Awards.

Op televisie start 2025 minstens zo mooi. Kijkcijferknaller Wie is de Mol? start traditiegetrouw op de eerste zaterdag van januari. Niet zomaar een nieuw seizoen, maar alweer de 25e editie – die ook nog schijnt te beginnen met een onverwachte wending. Ook memorabel: het laatste seizoen van De slimste mens met Philip Freriks en Maarten van Rossem. Verder nieuwe seizoen van onder andere Dit was het Nieuws, 2 voor 12 en Je zal het maar hebben, maar ook mooie nieuwe programmering. Zo duikt Daan Schuurmans dit keer in het verhaal van Amsterdam.

De kwalitatieve programmering van de publieke omroep wordt gewaardeerd door het Nederlands publiek en dat is goed nieuws voor jouw campagnes. Hoe hoger de waardering voor een programma, hoe hoger het effect op koopintentie voor het merk dat rond dat programma adverteert.

Sport en evenementen

Geen sportzomer zoals dit jaar, maar nog steeds veel sport en andere mooie evenementen. Traditiegetrouw veel schaatsen in de eerste paar maanden, gedurende het hele jaar Eredivisievoetbal, maar natuurlijk ook weer de Tour de France in de zomer. Maar scoren met Ster doe je met meer dan alleen sport: multimediale evenementen zoals The Passion, Koningsdag, het Eurovisie Songfestival en de Top 2000 weten altijd miljoenen kijkers en luisteraars te trekken.

Ster in 2025

Met al deze goed bekeken of beluisterde, en hooggewaardeerde programma’s bij de publieke omroep, zijn er volop mogelijkheden om het grote publiek te bereiken. Wat kun je van Ster verwachten? Enige tijd geleden maakten we onze inkoopopties voor 2025 bekend tijdens Ster Focus. Zo introduceerden we onder andere nieuwe inkoopopties voor radio, maar zijn er ook nieuwe mogelijkheden online. Tot voor kort konden namelijk alleen niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap adverteren rondom de online content van de publieke omroep. Inmiddels is het ook voor commerciële organisaties weer mogelijk om displaycampagnes aan te vragen – mooi nieuws!

Verder gaat Ster een tweede jaar in met de landelijke verkoop van reclame op de regionale publieke omroepen – een mooie kans voor jouw merk om het hart van de regio te bereiken! Met een gemiddeld weekbereik van 2,1 miljoen radioluisteraars en 1,4 miljoen tv-kijkers, ligt er een nóg groter publiek binnen handbereik.

Twee mooie jubilea

2025 brengt voor Ster in ieder geval twee mooie jubilea met zich mee. Het is aankomend jaar 60 jaar geleden dat de Stichting Etherreclame werd opgericht. Daarnaast reiken wij voor de 30e keer de Ster Gouden Loeki uit. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs.

Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, heeft Ster de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs. Wil jij als eerste weten wie de finalisten zijn? Laat dan hier je e-mailadres achter.

Ook in 2025 jouw partner

Ben je benieuwd welke kansen er voor jouw merk zijn in 2025? Neem dan vooral contact op met Ster. We denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Welke vraag je ook hebt, je kan bij ons terecht. We hanteren transparante, vaste prijzen voor iedereen. Zo weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →