Retailketen Specsavers gaat zorg op afstand leveren en lanceert morgen een campagne om dit kenbaar te maken. De nieuwe dienst krijgt de titel: ‘Zorg op afstand’ en biedt volgens Specsavers videoconsult voor urgente oog- en hoorzorg.
Met de campagne wil Specsavers consumenten informeren over de mogelijkheden die de winkelketen zegt te bieden tijdens de coronaperiode. Een nieuw onderdeel dat geïntroduceerd wordt is Zorg op Afstand. Specsavers geeft aan dat consumenten, ongeacht of ze klant zijn, een urgente vraag over hun zicht of gehoor kunnen aanvragen bij een optometrist of audicien van de retailketen. De nieuwe campagne is vanaf morgen te zien op TV, social media en online.
De campagne is ontwikkeld door BSUR en loopt in elk geval tot eind april. Specsavers geeft verder aan dat op basis van de mededelingen vanuit de overheid, tijdens de persconferentie op 21 april a.s. er besloten zal worden of ze de campagne verlengen.
Winkels open voor zorg
Specsavers wil ook tijdens de coronacrisis klanten (en niet-klanten) zo goed mogelijk van dienst blijven. De winkelketen zegt open te blijven voor urgente oog- en hoorzorg binnen de geldende hygiëne en voorzorgsmaatregelen.
Remko Berkel, algemeen directeur Specsavers Nederland, vertelt over het nieuwe initiatief: ‘Juist in deze tijden willen we bereikbaar zijn en verbinding zoeken met mensen die onze hulp nodig hebben. We laten met deze nieuwe service ook zien dat we snel kunnen reageren op onverwachte ontwikkelingen en daar ben ik stiekem best trots op.’
Specsavers vertelt verder voornemens te zijn ook na de coronaperiode 'Zorg op afstand' aan te blijven bieden. De service is volgens het bedrijf intussen ook uitgerold in onder andere Denemarken, Noorwegen, Zweden en Ierland.
Volg ons liveblog over de coronacrisis en de effecten ervan op de industrie
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!