Waar vakgenoten de afgelopen jaren mopperden over het teveel aan award-uitreikingen blijft de vakprijzenregen dit voorjaar volledig uit door de uitbraak van het coronavirus.
De Stichting SpinAwards heeft vandaag bekendgemaakt dat de SPIN Day & Night op 9 april niet doorgaan. ‘De SPIN heeft een digitaal hart en we gaan alle technologie en tools inzetten om te zorgen dat de genomineerden hun case online kunnen presenteren aan de jury op donderdag 9 april. De missie van de SPIN is om het digitale denken in Nederland verder te brengen, dus dat gaan we dit jaar ook doen. We zullen de winnende cases zoveel mogelijk exposure geven zodat het vak ervan leert en de winnaars het podium krijgen dat ze verdienen. Ook zorgen we dat de winnaars de felbegeerde ringen persoonlijk krijgen overhandigd wanneer dit op een manier kan die voor iedereen veilig en gezond is’, aldus Susanne van Nierop namens het bestuur van de stichting.
De eerste uitreiking in het rijtje zouden de Dutch Marketing Awards (een initiatief van NIMA, Adformatie en PIM) op 26 maart zijn. De jurering voor de prijzen, waaronder Marketeer of the Year en Marketing Company of the Year, heeft de afgelopen maanden plaatsgevonden. De organisatie bekijkt de mogelijkheden om de winnaars zo goed mogelijk in het zonnetje te zetten, waaronder een online award-show op 26 maart.
Esprix, ADCN en MWG stellen uit
De Esprix-awards, die op 2 april zouden worden uitgereikt, worden uitgesteld naar een datum voor de zomer (als mogelijk).
De Dutch Creativity Awards (ADCN Lampen) en de MWG AMMA’s die op 13 en 14 mei zouden plaatsvinden, worden in september uitgereikt. Het is voor het eerst dat ADCN en MWG de krachten bundelen voor de organisatie van de Dutch Creativity Week op het Westergasterrein. Door de uitbraak van het corona-virus wordt gezocht naar een nieuwe datum in september. De ADCN streeft ernaar de nominaties in juni bekend te maken.
SAN en Cannes Lions wachten nog even
De SAN heeft nog geen definitief besluit genomen over de SAN Accenten die op 28 mei staan gepland. ‘Eerste prioriteit is uiteraard #staysafe and healthy! Wij gaan deze week in beraad over het verdere verloop van ons seizoen. Blijf ons volgen voor het laatste nieuws hierover’, valt te lezen op de website. Ook is niet bekend of de Dutch Interactive Awards, eveneens gepland op 28 maart, kunnen doorgaan.
Phil Thomas, CEO van het internationale Cannes Lions-festival, liet vorige week al weten dat het festival mogelijk wordt doorgeschoven van 22 tot 26 juni naar 26 tot 30 oktober. De beslissing hierover wordt niet later dan 15 april genomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!