SIRE start campagne voor corona-initiatieven: #DASLIEF

Moeilijke tijden, na #DOESLIEF-campagne, vragen om dankbare & inspirerende aanpak.

Rutte bedankt vakkenvullers - #DASLIEF

SIRE lanceert vandaag de campagne #DASLIEF om alle corona-initiatieven te steunen en Nederlanders te inspireren ook te helpen om zo de saamhorigheid te vergroten #Daslief volgt hiermee de vorige #DOESLIEF-campagne op, waarin opgeroepen werd liever voor elkaar te zijn.  

Buren die boodschappen doen voor elkaar, #Helpdehoreca, burgerinitiatieven om mondkapjes te verzamelen en aan zorginstellingen te geven. Er zijn inmiddels veel voorbeelden van corona-initiatieven in het leven geroepen. Sire wil deze saamhorigheid onderkennen en in de samenleving verder laten groeien. #DASLIEF start als een multimediale-campagne. Met de boodschap wil de stichting Nederlanders een podium geven, bedanken en een hart onder de riem steken in ‘deze onwerkelijke tijd’.

#DASLIEF | BOODSCHAPPEN DOEN | SIRE | 2020

#DOESLIEF

In maart 2019 riep SIRE met #DOESLIEF Nederlanders op om wat liever voor elkaar te zijn, nadat onderzoek aantoonde dat onze maatschappij steeds meer onaardig gedrag vertoont. Deze oproep kreeg veel support: #DOESLIEF werd veelvuldig gebruikt in het dagelijks leven, op sociale media en in de journalistiek. Ruim 4 van de 10 Nederlanders vond in december 2019 ‘Asociaal gedrag en het gebrek aan tolerantie’ dan ook het belangrijkste maatschappelijke issue van 2019.

#DASLIEF | Mark Rutte | SIRE | 2020

#DASLIEF

Een jaar later laten Nederlanders een hele andere kant van zichzelf zien. De oproep van velen om liever voor elkaar te zijn, wordt massaal in de praktijk gebracht met vele hartverwarmende en onbaatzuchtige initiatieven om anderen te helpen. SIRE geeft aan dat dit gevoel van compassie Nederland net iets mooier maakt in deze tijd en vindt daarom #DASLIEF een passend vervolg.

Lucy van der Helm, directeur van SIRE: ‘SIRE wil altijd met inzet van creativiteit een bijdrage leveren aan een mooier Nederland. Ook nu. Want de realiteit is: we hebben elkaar op dit moment en in de nabije toekomst harder nodig dan ooit. Met #DASLIEF bedanken we alle Nederlanders voor hun mooie initiatieven, groot of klein.’

Paul van Lange, hoogleraar Sociale Psychologie VU Amsterdam, onderschrijft het belang van dit SIRE initiatief: ‘Veel Nederlanders beleven voor het eerst in hun leven een situatie van collectieve kwetsbaarheid. Dat zorgt voor een unieke ervaring van sterke lotsverbondenheid. Met als resultaat dat mensen meer voor elkaar over hebben, spontaan, niet calculerend.’

Bekijk 'De corona-initiatieven' of ga naar het coronadossier van Adformatie.

#DASLIEF | Kwekers | SIRE | 2020

Campagne en credits

De campagne is vanaf vandaag in negen verschillende uitingen te zien op TV, radio, print, social, online en outdoor. Om mee te doen is er een #DASLIEF-pakket gemaakt met logo en GIF’jes die Nederlanders kunnen downloaden via daslief.sire.nl/pakket. De campagne is binnen ruim een week tot stand gekomen.

Credits:

Joe Public, Coopr en Blauw Gras (campagne, PR en social media)

Soundcircus (geluid)

MacGyver Post (postproductie)

MediaMonks (edit/produktie)

Bart ter Haar (graphic design)

Prodigious (studio)

Interattractive/Jeroen Hessing (website)

Searchresult (display advertising, SEA).

Verder werkten mee: Coosto (live stream), Monalyse (monitoring), MeMo² (onderzoek), Mediacollege Amsterdam (#DASLIEF dag), Feka (IT), en 5PM (YouTube). Mediabureau Stroom heeft zorggedragen voor de mediastrategie en de mediacontacten. 

#DASLIEF
#DASLIEF

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ien van Oers
Wij mensen zoveel afstand van elkaar daslief
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
daniel
geld nodig zit zonder werk
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
simone
De 'Daslief' tekstballon staat op de campagne 'kwekers die bloemen weggeven', scheef ;-)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Luc
Natuurlijk prima dat supermarkten een ouderen uurtje hebben ingesteld in deze onorthodoxe omstandigheden.

Alleen krijgen mijn vrouw en ik allebei de griepprik, en horen dus bij de kwetsbare groep, maar zijn resp. 52 en 56.
Wij komen hier dus niet voor in aanmerking terwijl wij dat wel graag zouden willen. Veel ouderen lopen waarschijnlijk minder risico dan wij.

Volgens mij is hier sprake van, feitelijk onwettige, leeftijd discriminatie.
(In dit geval een omgekeerde versie.)

Misschien moeten we in de toekomst gaan denken aan een 'griepprik' paspoort?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie