Wolter Kroes is samen met zijn zoon Thomas in het nieuwe Oranje-reclamespotje van Plus te zien. Voor de commercial heeft hij zijn hit 'Viva Hollandia' in een nieuw jasje gestoken. Insteek van de campagne van de supermarktketen zijn de zogenaamde Bricks, waarmee klanten hun eigen EK kunnen bouwen. De campagne is ontwikkeld door Wunderman Thompson, Energize, Egotribe, Postoffice Amsterdam, Giesbers, GUC Agency en Initiative.
Met de Bricks kan er gespaard worden voor een compleet voetbalveld. Klanten sparen voor 20 verschillende bouwstenen als een voetbal, doel, cornervlag, keeper, scheidsrechter en publiek. Bij elke 15 euro aan boodschappen en wekelijks geselecteerde actieproducten ontvangen klanten een zakje Bricks.
(Tekst loopt door onder de video)
Om goed te beginnen met het bouwen van het stadion kunnen klanten een startpakket kopen voor 1,49 euro bij besteding vanaf 25 euro aan boodschappen in de winkel, plus.nl of via de bijbehorende app, waarin Wolter Kroes overigens ook te horen is. Het starterspakket bestaat uit een voetbalveld, een voetbal, een doel, een speler van het Nederlands elftal en een keeper van de tegenstander.
Vanaf de tweede campagneweek wordt er elke week bij geselecteerde actieproducten een wisselende limited edition uitgegeven zoals een dug-out, overdekte tribune of een scorebord. Helemaal compleet is het veld met de spelersbus van het Nederlands elftal die apart verkrijgbaar is in de winkel.
'Waar we normaal gesproken op de hoek van iedere straat in Nederland het EK met z’n allen samen beleven, gaat deze editie net even anders', zegt Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie bij Plus. 'Dan is het wel extra leuk dat we met Bricks ook gewoon thuis ons ‘eigen EK’ kunnen nabouwen en daar met het Oranje elftal mee kunnen strijden. En met Wolter ook nog eens in dezelfde vertrouwde sfeer.'
Viva Hollandia
Klanten maken kans op een exclusief privé-optreden van Wolter Kroes in hun eigen tuin net voor de start van de wedstrijd Nederland-Oostenrijk op donderdag 17 juni. 'Het nummer Viva Hollandia is echt onlosmakelijk verbonden met Oranje. Ik ben trots dat ik voor Plus een nieuwe versie van Viva heb mogen maken, die de jongere generatie zeker aanspreekt', zegt de zanger.
Credits
PLUS Retail
Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marian Veenstra, Romy Assadourian.
Bureaus
Wunderman Thompson Amsterdam, Energize, Egotribe, Postoffice Amsterdam, Giesbers, GUC Agency, Initiative.
Lees ook:
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Hornbach wil héél Nederland de komende twee maanden oranje maken
Lidl strikt Rafael van der Vaart voor EK-campagne
Aldi richt zich met nieuwe campagne op het prijsbewuste Oranjelegioen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!