Overslaan en naar de inhoud gaan

ALDI wilt bekendheid vergroten onder relevante consumentengroepen

De data van Reclamefolder.nl vormden het uitgangspunt om de campagne van ALDI onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
ALDI wil bekendheid vergroten onder relevante consumentengroepen
ALDI wil bekendheid vergroten onder relevante consumentengroepen
ALDI wil bekendheid vergroten onder relevante consumentengroepen
ALDI wil bekendheid vergroten onder relevante consumentengroepen

Bij ALDI, de grondlegger van discount, staat eenvoud centraal. Zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de producten. Een hoge kwaliteit en de beste prijs. De nieuwe campagne moet deze positionering versterken en meer bekendheid genereren onder relevante consumentengroepen. ALDI vroeg DPG Media hierin mee te denken.

Uitwerking samenwerking DPG Media

De data van Reclamefolder.nl vormden het uitgangspunt om de campagne van ALDI onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Dankzij de data die DPG Media verzamelt via Reclamefolder.nl kon een helder inzicht geboden worden in het shopgedrag van de Nederlandse consument. Met toestemming van de consument mag DPG Media het zoek-, klik en leesgedrag van Reclamefolder.nl analyseren.

Zo weet DPG Media precies welke consumenten reeds bij ALDI komen en welke consumenten nog niet maar die wel een (sterke) voorkeur hebben voor discount. Met deze kennis verkleinen we de waste en kunnen we de boodschap relevanter maken.

De data van Reclamefolder.nl is onderdeel van het 360 Datawarehouse van DPG Media. Omdat data hier vanuit verschillende bronnen samen komen, kan DPG Media shopgedrag relateren aan het mediagedrag. Hierdoor kunnen we ‘ALDI bezoekers’ en/of ‘bezoekers met grote interesse voor discount’ herkennen binnen het netwerk van DPG Media. Via titels als AD.nl en NU.nl zijn beide doelgroepen vervolgens op grote schaal te bereiken met een relevante boodschap.

Laat jouw business groeien. Lees het artikel verder op dpggrow.nl 

'De resultaten van de outstream deals zijn goed. We halen een hoge VTR voor video dankzij deze videopositie. Daarnaast realiseren we voor display middels diverse optimalisaties nu een viewability van ruim boven de 80% met een hoge CTR. Zo bereiken we een betere relevante doelgroep voor ALDI.'

Luca Bade, Marketing Manager Campagnes ALDI

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in