Nienke Plas presenteert Persil’s stijlwedstrijd tussen mama’s en papa’s 

Het wasmiddelenmerk wil met nieuwe Youtube-show achterhalen wie anno 2020 de kinderen beter kleedt

Nienke Plas presenteert Persil’s stijlwedstrijd tussen mama’s en papa’s.  
Wavemaker

In de nieuwe Youtube-minishow voor Persil, Picture Perfect,  presenteert influencer Nienke Plas een stijlwedstrijd die duidelijk moet maken wie de kinderen tegenwoordig beter kleedt: de vaders of de moeders. Volgens het wasmiddelenmerk is het van oudsher zo dat de moeders de kinderen kleden. Het bedrijf vraagt zich af of dit zo moet blijven en heeft de stijlwedstrijd in het leven geroepen om dat te achterhalen. Persil wil weten of de vaders van Nederland wellicht inspiratie op moeten doen om een meer actieve rol te spelen bij de kledingkeuze voor de kinderen. De campagne is ontwikkeld door Wavemaker Amsterdam.

Nienke Plas presenteert Persil’s stijlwedstrijd tussen mama’s en papa’s 

Het stylen van de kinderen is een herkenbaar issue

Nienke Plas, eerder ook betrokken bij Persil’s ‘Tag de vlek’-campagne, over de 'Picture perfect'-show: 'Picture Perfect is een wedstrijd tussen papa’s en mama’s over een issue dat voor veel ouders heel herkenbaar is: het stylen van de kids. Vaak lijkt mams dat toch net iets beter te doen dan paps, althans, dat vinden de moeders zelf. Als ik naar mijn eigen gezin kijk, dan zou ik de challenge sowieso winnen, geloof me, maar ik was erg benieuwd naar wie er zou gaan winnen bij de gezinnen die ik heb uitgedaagd. En ik ga je vertellen, het zal je hier en daar verbazen.'

'Kinderen op hun mooist voor de dag laten komen'

Agnita Verwoerd, brand manager Persil & Fleuril voegt daaraan toe: 'Veel ouders willen dat hun kinderen elke dag onbezorgd kunnen spelen en kliederen. Maar tegelijk willen ze ook dat de kids elke dag weer op hun mooist voor de dag komen, of dat nu op school, een verjaardag of bij opa en oma is. Met Picture Perfect willen we op een engaging manier laten zien dat consumenten hiervoor altijd op Persil kunnen rekenen.'

Roy Boere, senior influencer marketing manager bij Wavemaker: 'Ik denk dat er in de wasmiddelencategorie heel veel kansen zijn om op een originele manier content te maken waar mensen op aan gaan. Deze serie speelt niet alleen in op het feit dat in de meeste gezinnen de moeders de stylist van de kids zijn, we proberen vaders ook te inspireren daar vaker bij betrokken te zijn.’

Lees ook: Persil lanceert ‘Tag de vlek'-campagne

Credits: 

Opdrachtgever: Henkel

Head of Marketing Henkel Nederland, Laundry & Homecare: Kim Severijn – Van der Aar

Brand Manager Persil & Fleuril: Agnita Verwoerd

Bureau: Wavemaker

Senior Content & Influencer Marketing Manager: Roy Boere

Creative Director: Richard Hol

Creatie: Joshua Hoogeboom, Tim Boom

Productie: Hogarth

Producer: Rogier de Vries

Productiemaatschappij: Towel

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie