Overslaan en naar de inhoud gaan

Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren eigen commercial voor nieuwe Audi

Making of-video's van de influencers zijn integraal onderdeel van de campagne.
Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren eigen commercial voor de nieuwe Audi
Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren eigen commercial voor de nieuwe Audi
© MediaCom | Towel
Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren eigen commercial voor de nieuwe Audi
Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren eigen commercial voor de nieuwe Audi
© MediaCom | Towel

Audi Nederland lanceert campagne voor de nieuwe Audi A3 Sportback. Volgens het automerk is er niet één specifieke Audi-rijder en daarom heeft Audi Valerio Zeno en Shelly Sterk gevraagd om apart van elkaar een social commercial te regisseren. Beide regisseurs spelen zelf ook de hoofdrol in de eigen video. Het resultaat is twee verschillende creaties om de nieuwe auto te promoten. De campagne, waar de making of-video’s een primair onderdeel van zijn, is ontwikkeld door MediaCom en Towel.

related partner content for mobile comes here

Geen traditionele autoreclame

Priscilla Angelier, senior digital campaigning marketeer bij Audi Nederland over het doorbreken van traditie en de keuze voor de influencers: ‘De insteek was om het concept van de traditionele autoreclame een keer te doorbreken. Iedereen kent de standaardbeelden van een auto rijdend door een mooi berglandschap. MediaCom kwam met het idee om de regie van de commercials uit handen te geven aan twee uitgesproken persoonlijkheden met passie voor het merk Audi. Door hen de vrijheid te geven zijn er twee uiteenlopende commercials ontstaan waarmee we verschillende doelgroepen bereiken.’ 

Commercial geregisseerd door Shelly Sterk

De nieuwe Audi A3 directed by Shelly Sterk

Commercial geregisseerd door Valerio Zeno

De nieuwe Audi A3 directed by Valerio Zeno

Making of by Shelly Sterk

The making of | Directed by Shelly Sterk | De nieuwe Audi A3

Making of by Valerio Zeno

The making of | Directed by Valerio Zeno | De nieuwe Audi A3

Beleving

‘Door voor een documentaire-stijl te kiezen en Valerio en Shelly zélf de regie te geven, ga je als kijker écht mee in hun beleving, zegt Geert Doek, executive producer van Towel. ‘De making of is meestal secundair aan de commercial, maar in dit geval hebben we het juist omgedraaid.’ 

Verschillende benaderingen

Beide regisseurs tonen een verschillende stijl. Zo ging Valerio voor meer een visuele opzet met de focus op het exterieur. Shelly koos juist voor een verhalende insteek en richt zich in haar benadering meer op het interieur. 

Credits:

Klant: Audi Nederland

Verantwoordelijke: Priscilla Angelier

Bureau: MediaCom

Account: Lukas Blom (MediaCom)

Videoproductiebureau: Towel Media

Executive Producer: Geert Doek (Towel)

Creatie: Sebastiaan Kenneth Spinhoven (MediaCom) en Jan-Paul van der Velden (Towel)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in