Telecomaanbieder Lebara heeft een nieuwe positionering en merkidentiteit. Het merk lanceerde deze gisteren middels een commercial, waarmee het zijn een nieuwe doelgroep wil bereiken: niet alleen migranten, maar ook millennials. De campagne is opgetuigd door Natwerk en HazazaH.
Islamobieltje
Sinds de oprichting in 2001 staat Lebara bekend als een ‘migrantenmerk’. De provider biedt gunstige tarieven voor internationaal bellen en services voor deze doelgroep. Zo lanceerde het in 2005 de Ilkone i800, een klapmobieltje met diverse religieuze functies. En in 2015 kwam het met Lebara Play, een videostreamingdienst met ruim 150 tv-kanalen en 3 duizend films uit onder meer Nigeria, Turkije en India. Maar het tij keert: Lebara wil zijn doelgroep verbreden.
Millennial mindset
Het merk wil millennials bereiken en de introductie van de Sim Only-abonnementen moeten daarbij helpen. 'Wij hebben gunstige prijzen die aantrekkelijk zijn voor de groep’, zegt Rob van Velzen, managing director bij Lebara Nederland. ‘Onze merkwaarden sluiten aan bij de mindset van millennials, die zonder belemmeringen en voor een eerlijke prijs willen bellen en internetten.’ Gebruikers kunnen bijvoorbeeld elke maand hun abonnement opzeggen.
Tientje
Lebara lanceert zijn nieuwe positionering met een flitsende campagne. ‘Mensen praten maar ze weten niks’, zegt een bekend klinkende stem. Het blijkt die van rapper Extince te zijn. Hij vervolgt: ‘Wat mag en wat niet. Hoe je je moet gedragen. Hoe dan? Jij bent degene die voor jou bepaalt. Lebara Sim Only. Unlimited bellen. 5G. 1 tientje per maand.’ De commercial eindigt met een ‘Lebara niet te stoppen’.
De nieuwe visuele stijl uit de campagne is ook terug te zien andere merkuitingen, zoals op de website en sociale media. En de acteurs gaan ook in de vervolgcampagnes een rol spelen. Het is nog niet duidelijk wanneer Lebara deze lanceert.
De 'Niet te stoppen'-campagne wordt uitgerold op televisie, out-of-home en online.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!