Jumbo lanceert een nieuwe sportzomercampagne en introduceert de juichcape. De supermarktketen zet Snollebollekes in als de aanvoerder van de zogenoemde Oranje-superfans. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, draagt het motto: Jumbo. Supporter van Superfans.
Juichcapes, juichslabbetjes voor baby’s en een juichcape voor de hond
Het door Snollebollekes vertolkte lied, ‘Links Rechts’, moet de oranjefans aansteken om enthousiast en verantwoord mee te juichen deze aankomende Oranje-zomer. De supermarktketen legt uit dat er voor de campagne-cape, die exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is, kan worden gespaard. Verder geeft de supermarkt te kennen dat de Juichcape voor volwassenen is maar dat er ook Juichcapes voor kinderen zijn en Juichslabbetjes voor baby’s. Ook een cape om een hond te laten supporten is niet vergeten.
Samen juichen
Rob Kemps van Snollebollekes zegt dat hij niet kan wachten tot de sportzomer begint: ‘Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Dat is de insteek van de speciale oranje uitvoering van ‘Links Rechts’. Of het nu gaat om het EK voetbal, Max in de F1, de renners tijdens de Tour, of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen om samen, volgens de regels, in klein comité van links naar rechts te gaan en dit massaal te delen, zodat we alsnog massaal achter onze sporthelden kunnen staan.’
De Snollebollekes Juichcape-commercial
Juichhit
De campagne draait volgens bureau Alfred om het in beweging krijgen van heel Nederland, van jong tot oud. Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred, verwacht dat het Snollebollekes-nummer een juichhit wordt. ‘Deze sportzomer gaat dan ook echt alles van links naar rechts bewegen, van de Jumbo familie tot de BBQ-worstjes in de online video’s. Ook wordt het RTL4-logo op de zender door Snollebollekes aangezet om van links naar rechts te gaan.’
Campagne-uitrol
De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, op buitenreclame en en op de social-kanalen. Daarnaast kondigt Jumbo partnerships aan met RTL4, Q-Music en het AD.
Lees ook: Jumbo opent solidaire koelkast tegen probleem van stijgende armoede
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!