In zijn nieuwe campagnefilm maakt G-Star Raw een duurzaam statement: jeans moeten zo lang mogelijk meegaan. De film komt van de hand van bureaus The Family, Halal en Ambassadors.
De internationale campagne vormt de aftrap van het Responsibility-programma van G-Star, waarmee het jeansmerk aankondigt vanaf 2030 alleen nog met afbreekbare materialen te willen werken.
In de film kijken we via deepfake technologie naar een man die door het jaar heen, van lente tot winter, ouder wordt - net als zijn jeans. Begeleid door uiteraard de inmiddels bekende wiebelende achterwerken.
Gwenda van Vliet, cmo G-Star: 'Wij kennen als geen ander het ouderdomsproces van jeans en zijn dan ook blij hoe de schoonheid hiervan terugkomt in de merkfilm. Het is echt een oproep om je jeans te herwaarderen en langer te dragen dan slechts een paar seizoenen.'
Een leven lang mee
Joris Kuijpers, creative director The Family: 'Deze film gaat in de basis over de ambitie van G-Star om de footprint van jeansproductie sterk te verminderen. Het mooie van denim is dat het een leven lang kan meegaan, zolang je er goed voor zorgt en het 'mooie slijten' omarmt.'
De campagne wordt naast Nederland uitgerold in de VS, Zuid-Afrika, Japan en Duitsland - op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!