Brewdog – Punk Sanitizer
Bureau - Uncommon Creative Studio
Gelukkig komt in barre tijden soms het beste in mensen naar boven. In het Verenigd Koninkrijk was Brewdog er als de kippen bij om actief een positieve vuist te maken tegen Covid-19. De eigenzinnige brouwer paste het proces in zijn Schotse stokerij razendsnel aan zodat er handontsmetters konden worden gemaakt. En het beste is: ze geven hun Punk Sanitizer gratis weg aan instellingen die hem hard nodig hebben. Inmiddels hebben al meer 50.000 units de fabriek verlaten.
Honig – Live Eet
Bureaus: Dept & Chuck Studios
Tijdens de eerste weken van de coronacrisis sloeg de hamsterwoede in supermarkten toe. Daardoor kwamen veel Nederlandse voedselbanken droog te staan. Honig schoot te hulp met het online benefietdiner Live Eet.
Artiesten als Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis traden live op vanuit hun eigen huiskamer om hoop en troost te bieden in onzekere tijden. Bezoekers konden met een Tikkie of via een QR-code doneren. Dat werd zo massaal gedaan dat er genoeg is opgehaald voor een hele maand eten op tafel.
Apple – Reis door de Hermitage
Bureau: TBWA Media Arts Lab
Een 5 uur en 19 minuten durende film, in één take geschoten op een iPhone 11 Pro op één batterij. Apple verlegde de grenzen van zijn Shot on iPhone-campagne met een productdemonstratie zoals je ze zelden ziet. De Russische regisseur Axinya Gog neemt je mee op een cinematografische reis door de Hermitage in Sint-Petersburg. O ja, op het einde van de film is de batterij nog voor 19 procent gevuld.
Lees meer over de gevolgen en verschillende campagnes ten tijde van de coronapandemie in het coronadossier van Adformatie of bekijk de corona-initiatieven.
Volg ons liveblog en lees wat de impact van de coronacrisis is op jouw vakgebied.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!