The Cancer that Stuck Me
Bureau: BBR Saatchi & Saatchi
Deze Israëlische campagne doet een beetje denken aan de legendarische Ice Bucket Challenge. De actie, waarbij mensen plotseling als een wassen beeld stilstonden, begon met een Instagrampost en verspreidde zich als een olievlek via rode-loper-events, live-televisie, het theater en uiteindelijk deed zelfs de president mee. Het doel van non-profit Stop Cancer Association was om Israëliërs bewust te maken van wat er gebeurt als jonge volwassenen de diagnose kanker krijgen. Die missie slaagde, want The Cancer that Stuck Me hield het land een week lang in de greep.
SNCF – Murals tegen wildplassen
Bureau: Ogilvy Paris
SNCF staat bekend om zijn creatieve campagnes en die lijn volgen het Franse treinbedrijf en Ogilvy Paris met een actie tegen een nogal onsmakelijk fenomeen op stations: wildplassen. Want dat hoort helaas net zo bij Parijs als stokbrood en de Eiffeltoren. Om mannen ervan te weerhouden vrijelijk te wateren, liet SNCF muurschilderingen van kinderen en sportende mensen aanbrengen op en rondom treinstations. Dat blijkt een heel effectief idee, want sinds de murals er zijn wordt op die plekken 88% minder geplast.
Wendy’s – Keeping Fortnite Fresh
Bureau: VMLY&R
Merken vechten om een plekje in de etalage van de grootste game ter wereld. Maar om op het succes van Fornite mee te kunnen liften, moet je diepe zakken hebben. Of je verzint een creatieve list. Precies dat deed burgerketen Wendy’s toen Fornite de nieuwe game mode ‘Food Fight – Team Burger tegen Team Pizza’ lanceerde. De creatieven van VMLY&R creëerden een personage met een unieke missie: de vrieskisten met het vlees van Team Burger vernietigen. Dit alles om Wendy’s claim te onderstrepen: ‘WENDY’S. DOESN’T. DO. FROZEN. BEEF’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!