Premium

United Playgrounds neemt Fitzroy over, wil 'rol van creatie' benadrukken

Het is het zevende bureau dat in korte tijd onderdeel wordt van de groep.

V.l.n.r.: Diederik Breijer, Marnix Tiggeloven, Mischa Schreuder, Jur Baart.

Het Amsterdamse reclamebureau Fitzroy is overgenomen door bureaugroep United Playgrounds. Het is het zevende bureau dat zich in korte tijd aansluit bij de groep, waar ook onder meer merkbureau Verve en digitaal bureau De Nieuwe Zaak onderdeel van zijn.

Met de stap hoopt Fitzroy zijn creativiteit meer aan technologie en digital commerce te verbinden en oplossingen te kunnen bieden die klanten meer 'adaptable to change' maken. Over de verdeling van aandelen en verwachte omzetcijfers doen beide partijen geen uitspraak.

Jur Baart, medeoprichter Fitzroy, licht de stap toe. 'We hebben in de laatste jaren de wind goed in de zeilen, maar we zien ook de huidige veranderingen die op onze opdrachtgevers en natuurlijk onszelf afkomen. De uitdagingen worden complexer en ondanks het feit dat we strategie, creatie en design goed op orde hebben, zullen we onszelf moeten verrijken met diepere kennis op het gebied van onder meer social media, artificial intelligence en digital commerce.'

In de dagelijkse gang van zaken verandert er weinig bij Fitzroy, benadrukt Baart. 'Wel gaan we de dienstverlening op onze klanten verbreden. En vice versa die van United Playgrounds.' Jur Baart blijft samen met Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder onderdeel van de directie van Fitzroy.

Meebouwen

Fitzroy wilde niet overgenomen worden door een internationaal reclameconcern, maar wel 'meebouwen aan een nieuw verhaal', zegt Baart. 'United Playgrounds heeft verschillende bureaus binnen specifieke domeinen en de groep is nog relatief jong. Daar kunnen wij als Fitzroy een sturende rol in spelen.'

Diederik Breijer, ceo United Playgrounds: 'Bij de start van de groep hebben we gezegd dat creativiteit een prominente plek moet krijgen. Met het inlijven van Fitzroy kunnen we die plannen echt realiseren.'

Het 'strategisch creatief bureau' Fitzroy werkt voor opdrachtgevers als VGZ, Campina, ANWB en Stoov. Bij Fitzroy werken 25 mensen, bij United Playgrounds in totaal 265. United Playgrounds is in 2022 opgericht door Diederik Breijer. Naast Fitzroy zijn LiveWall, Verve, 100procent, Wave, Globrands en De Nieuwe Zaak onderdeel van de groep.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie