Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: Instagram Friendstories creëert een ketting van user generated content

Haal meer uit jouw UGC strategie dankzij de ‘friendstories’ functie
Instagram
Instagram
Instagram
Instagram

Instagram gaat opnieuw (zie ons vorige artikel over carrousels) de creatieve toer op met een gloednieuwe collaboratieve functie: het maken van stories speciaal voor je vrienden. De optie, genaamd "Friendstories’, voegt een speelse dimensie toe aan het maken en delen van stories.

related partner content for mobile comes here

Kettingreactie

Je weet hoe het werkt: je bent getuige van een prachtige zonsondergang, je maakt er een foto van en plaatst hem op je Instagram verhaal om te delen met je vrienden. Maar nu, in plaats van het alleen met je eigen vrienden te delen, kies je voor de 'friendstories'-optie. Je stuurt je kunstwerk direct naar een geselecteerd account van een vriend, die het bekijkt en kan besluiten het aan zijn of haar eigen verhaal toe te voegen. Het resultaat? Een kettingreactie van creativiteit en connecties.

UGC

Vet! Maar wat betekent dit voor merken en creative agencies? Het opent een deur naar een eenvoudige verzameling van user generated content (UGC). Creators kunnen hun video's direct naar merken sturen, waardoor ze het gemakkelijk kunnen delen op hun social kanalen. Imagine, jouw creatie als ster van het verhaal op het profiel van je favoriete merk. Een win-win-scenario! Hoewel Instagram bevestigt dat ze deze optie momenteel alleen met geselecteerde gebruikers testen, kunnen marketeers en bedrijven al beginnen na te denken over hoe ze deze update kunnen benutten.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in