Overslaan en naar de inhoud gaan

Bas Korsten nieuwe global chief creative officer bij VML

Hij is de enige Nederlander in het leiderschapsteam van het internationale WPP-bureau.
Bas Korsten
Bas Korsten.
Bas Korsten
Bas Korsten.

Het internationale reclamebureau VML presenteert zijn 'creatieve leiderschapsteam', waar de Nederlander Bas Korsten deel van uitmaakt. Hij is aangesteld als global chief creative officer innovation en daarnaast chief creative officer EMEA van het WPP-bureau. 

related partner content for mobile comes here

Korsten was tot eind vorig jaar actief als global chief creative officer van Wunderman Thompson, het reclamebureau (onderdeel van WPP) dat in december is geïntegreerd tot VML. De wereldwijde campagne rond de 'mammoet-gehaktbal', ontwikkeld door Wunderman Thompson onder leiding van Korsten, wist hoge ogen te gooien. De campagne won vorig jaar onder meer een bronzen Leeuw in Cannes. 

WPP claimt met het samenvoegen van VMLY&R en Wunderman Thompson tot VML het grootste bureau in de creatieve industrie te creëren met 30.000 werknemers in 64 markten.

VML presenteert nu als benoemd zijn creatieve leiderschapsteam, dat onder leiding staat van global chief creative officer Debbi Vandeven. Zij werd in oktober al benoemd tot global cco van het het bureau. Verder zitten Kaleeta McDade, Rafa Pitanguy, Manuel Bordé, Mel Routhier in het directieteam, zij zijn allen afkomstig van VMLY&R. Korsten is de enige creatieve leider van Wunderman Thompson die in de global board is opgenomen.

Ook in Nederland

Het is de bedoeling dat VML binnenkort ook een vestiging in Amsterdam krijgt, met maar liefst 550 werknemers, vult Korsten aan. Het gaat om 'echt een ander type bureau dan de Nederlandse markt kent', aldus de topcreatief. Daarover later ongetwijfeld meer.

Het van origine Amerikaanse reclamebureau VML werd in 1992 opgericht en in 2001 overgenomen door reclameconcern WPP. De bureaunaam Wunderman Thompson (ook in Nederland actief) werd in 2020 gelanceerd. Het was een laatste overblijfsel van de twee fameuze bureaus Wunderman en J. Walter Thompson.

Lees ook: Zo verdwenen de fameuze bureaunamen JWT en Wunderman en maakt VML z'n entree

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Coen Olde Olthof

En terecht.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in