Maandagavond zijn in het Palais van Cannes Lions de winnaars in de categorieën Pharma, Health & Wellness, Health Grand Prix for Good, Radio & Audio, Print & Publishing en Outdoor Lions bekendgemaakt.
Boomerang Agency uit Amsterdam heeft als additional agency een zilveren en bronzen Leeuw gewonnen met de case The Closer voor Heineken. Boomerang heeft kortgezegd aan de campagne meegewerkt, de bureaus Publicis Italy en LePub Milan hebben de case bedacht en ontwikkeld. De prijzen voor The Closer zijn uitgereikt in de categorie Outdoor. Bekijk alle (internationale) winnaars in de genoemde categorieën hier.
Slimme bieropener
The Closer is een 'slimme bieropener', waarmee Heineken het overwerken van kantoorlieden wil tegengaan. Als de werkdag er -volgens de officiële uren- op zit, open je er een biertje mee en zet je je computer zo automatisch in de slaapmodus.
Verder moeten we constateren dat Nederland mager heeft gescoord op de eerste Cannes-dag. Naast 'Outdoor' wist geen enkel Nederlands bureau een prijs te winnen in de vijf andere categorieën.
Grand Prix
Bekijk hieronder de Grand Prix' in de genoemde categorieën.
Outdoor
A British Original van British Airways door Uncommon Creative Studio London
Pharma
Scrolling Therapy van Eurofarma door Dentsu Creative Buenos Aires, New York en Chicago
Print & Publishing
Newspapers inside the newspaper edition van Annahar Newspaper door Impact BBDO Dubai
Radio & Audio
Lawyer van Skinny door Colenso BBDO Auckland
Health & Welness
The last performance van Partners Life door Special Auckland.
Lions Health Grand Prix for Good
Working with cancer van Memorial Sloan Kettering Cancer Center door La foundation Publicis Chigaco, Publicis Conseil Paris, Le Truc New York, Digitas New York, Saatchi & Saatchi Health New York, Publicis Groupe London