Jeroen van Eck (54) heeft de deur van Joe Public achter zich dichtgetrokken. De medeoprichter en strategy director van het Amsterdamse reclamebureau vindt het tijd voor 'een nieuw hoofdstuk'. Hoe dat hoofdstuk eruitziet, laat hij in het midden.
Van Eck heeft zijn taken overgedragen aan Thecla Schaeffer, die al enige tijd als freelance strateeg voor het bureau werkzaam is.
Van Eck stopt naar eigen zeggen op z'n hoogtepunt. Dat is niet overdreven, gezien het feit Joe Public afgelopen voorjaar voor de tweede keer werd bekroond tot Bureau van het Jaar bij de SAN Accent. Het bureau zag in 2023 een groot account als Lidl vertrekken, maar mocht onder meer Grolsch, Aldi en Grand'Italia aan het klantportfolio toevoegen. Een jaar eerder, in 2022, werd het jarenlang onafhankelijke Joe Public tevens onderdeel van bureaugroep Springbok.
Medeoprichter Antoine Houtsma blijft managing director van Joe Public, dat is opgericht in 2011. In de directie van het bureau zitten verder Marcel Hartog, Jolies van Rijn, Mats Wilke, Ruben van Dijk en Merel Groenenboom.
Lees ook: Na 12 jaar niet-pitchen zet Joe Public 'pitchgerecht' op het menu