Overslaan en naar de inhoud gaan

Cortina wil ‘Randstedelijke’ jongeren bereiken via een nieuw TikTok-kanaal

Fietsenmerk schakelt social-mediabureau Content Icons in voor advies en eerste pedaalslagen op social medium.
tiktok-posts Cortina
tiktok-posts Cortina

Fietsmerk Cortina gaat samenwerken met Content Icons. De fietsproducent Cortina richt zich de afgelopen jaren meer en meer op een jonge ‘Randstedelijke’ doelgroep, een niche die zich veelal op TikTok bevindt. Het influencer-marketingbureau begeleidt Cortina bij zijn eerste pedaalslagen hierbij en het ontwikkelen van content.

related partner content for mobile comes here

Lotte Post, campagnemarketeer bij Cortina: ‘Voor deze jonge doelgroep hebben we een heel passend assortiment, van iconische transportfiets tot strakke design e-bike. Het authentieke karakter van TikTok past goed bij hoe we als merk zijn en de manier waarop we met de doelgroep communiceren.’

Volgens Julie Jahae, contentstrateeg bij Content Icons, zijn er veel kansen om de social media-doelstellingen te behalen door een TikTok-kanaal in te zetten ‘waarin creators een weloverwogen contentstrategie tot leven brengen door middel van hun eigen creatieve input’.

De samenwerking wordt afgetrapt met de introductie van de nieuwe (E-)Tide-collectie. Deze serie scholierenfietsen wordt onder de aandacht gebracht in samenwerking met Tiktokkers die populair zijn onder middelbare scholieren.

Daarvoor worden onder anderen Marit Brouwer en P.J. Kruizinga ingeschakeld, die hun ervaringen als docenten op humoristische wijze online delen. Het doel van de samenwerking is het onder de aandacht brengen van Cortina bij Gen Z, en het merk zo weer in de markt zetten als hét fietsenmerk voor deze doelgroep.

De eerste TikTok-content van Cortina is inmiddels te bewonderen op hun profiel @cortinabikes, en onder #cortinabikes.

Met deze samenwerking breidt Cortina haar relatie uit met de Ace Group, waar Content Icons toe behoort, verder uit. Sinds 2021 werkt het fietsmerk al samen met communicatiebureau Fitzgerald, ook onderdeel van Ace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in