Premium

Hammerfest aan de slag voor Ikea na 'strakke pitch'

De samenwerking met Wavemaker is hiermee na tien jaar beëindigd.

Ikea kiest voor Hammerfest

Hammerfest is het nieuwe social-bureau van Ikea. Een pitch van ruim twee maanden ging aan deze keuze vooraf. Er deden twee andere bureaus mee aan de pitch, het is niet bekend welke dit zijn. Er was geen externe begeleider bij de pitch betrokken.

Ikea werkte de afgelopen tien jaar op social-gebied samen met Wavemaker, maar neemt nu afscheid van deze 'oude vertrouwde club', aldus een woordvoerder. De samenwerking met themabureau DDB 180, dat verantwoordelijk is voor de reclamecampagnes, blijft voortbestaan.

Hammerfest gaat Ikea ondersteunen met het 'strategisch inzetten van social media'. Het bureau spreekt van een vernieuwde aanpak die moet passen bij de zogenoemde groei- en impactambities van het van origine Zweedse woonwarenhuisbedrijf.

Baba Touré, managing director Hammerfest, zegt onder de indruk te zijn van de 'strak georganiseerde pitch'. 'Het was een pitch zoals we 'm graag zien, met een duidelijke structuur. Bovendien werden de verwachtingen en voorwaarden op een transparante manier uitgesproken.'

Het eerste werk van de hand van Hammerfest is inmiddels te zien op de social-kanalen van Ikea.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie