Design / MARCH 4, 2012 12:53 Het Passie Principe van Ron Vorstenbosch Mijn gewaardeerde vriend en collega, merk- en communicatiestrateeg Ron Vorstenbosch, heeft een nieuwe passie gevonden: Passie!
Influencer marketing / FEBRUARY 28, 2012 17:33 Ons hele budget gaat op aan korting… Ons hele budget gaat op aan korting... Of: hoe reken ik mezelf arm! Er is geen product meer te koop zonder korting. Geen retailer…
Merkstrategie / FEBRUARY 20, 2012 12:40 De promotionele kundigheid van Albert Heijn Onderzoeksbureau Q&A vond uit dat de Muppets-actie van Albert Heijn de meest populaire supermarktcampagne van het moment was, gericht…
Reputatie & crisis / FEBRUARY 3, 2012 08:29 Uit het archief: De winnende Elfstedentocht inhakers 1997 Alweer meer dan 15 jaar geleden, op zaterdag 4 januari 1997 vond de tot nu toe laatste Elfstedentocht plaats. Daar werd door de de…
Programmatic / NOVEMBER 27, 2009 11:08 Black Friday en Cyber Monday: grootste uitverkoop ter wereld Rare jongens die Amerikanen. Eerst vieren ze met z’n allen Thanksgiving en eten en drinken zich helemaal ongans (beter: onkalkoens),…
Influencer marketing / NOVEMBER 11, 2009 08:42 Inhaakreclame als randverschijnsel? Angst voor inhakers op de Olympische Winterspelen in Vancouver In de Telegraaf van 7 november griezelt Marcel Peereboom Voller bij de…
Customer Experience / OCTOBER 22, 2009 11:39 Inhaken op Olympische Winterspelen in Vancouver? Vandaag is in Griekenland officieel de Olympische vlam ontstoken en begonnen aan een reis van 45000 km richting Vancouver.
Purpose Marketing / JUNE 30, 2009 14:35 Kritiek op Esprix vanuit Sales Promotion branche Ooit begon de Esprix als combinatie van de DM prijzen van het oude Direct Marketing Instituut Nederland (DMIN) en de Sales Promotion…
Customer Experience / JUNE 19, 2009 11:00 Heineken goed of fout? De Heineken examen advertentie (zie o.m. Telegraaf 19 juni) begint een traditie te worden. De meningen die ik signaleer zijn zeer verdeeld.…
Media / JUNE 18, 2009 11:24 Bevooroordeelde mediaplanning? Mediaplanners hebben heel vaak geen objectief oog voor de feitelijke marketing-communicatiedoelstellingen en laten hun oren teveel hangen…