Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken goed of fout?

De Heineken examen advertentie (zie o.m. Telegraaf 19 juni) begint een traditie te worden. De meningen die ik signaleer zijn zeer verdeeld.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tekst advertentie (samengevat):

related partner content for mobile comes here

Aan: alle ouders en verzorgers van Nederland. Betreft: verantwoord alcoholgebruik, ook in de zomer Elke zomervakantie duiken ze weer op in de media: beelden van enorme stapels bierkratten op jongerencampings in NL. Heineken is daar absoluut niet trots op. Jongeren die feest vieren na een jaar blokken: niks mis mee. Vooral na het eindexamen is er alle reden voor een feestje. Bij feesten wordt ook alcohol gedronken. Dat is OK, als je er maar normaal mee omgaat. 85% van de jongeren doet dat. Maar helaas bestaat er ook zoiets als 'comazuipen' en 'bingedrinking'. Dat is gevaarlijk, ongezond en onacceptabel. Drinken op jonge leeftijd kan leiden tot verstoring van de hersenontwikkeling. Kans op alcoholvergiftiging is groter. Jongeren zijn vatbaarder voor het ontremmend effect van alcohol: minder controle, meer risico's met als gevolg vechtpartijen, verkeersongelukken, verdrinkingen. Horeca, supermarkten, alcoholproducenten en overheid nemen gezamenlijk maatregelen om misbruik tegen te gaan. Maar uw hulp is ook nodig. Ik reken op uw medewerking. Op websites zoals pratenoveralcohol.nl vindt u veel tips en adviezen over hoe u mer uw kinderen over alcohol kunt praten. Philip de Ridder (Algemeen directeur Heineken Nederland)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in