Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Passie Principe van Ron Vorstenbosch

Mijn gewaardeerde vriend en collega, merk- en communicatiestrateeg Ron Vorstenbosch, heeft een nieuwe passie gevonden: Passie!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mijn gewaardeerde vriend en collega, merk- en communicatiestrateeg Ron Vorstenbosch, heeft een nieuwe passie gevonden: Passie! Ik mocht het manuscript lezen van zijn nieuwe boek Het Passie Principe. Op 15 maart komt het uit (bestellen? ).
Het lijkt zo voor de hand liggend, maar toch is het voor veel managers een openbaring dat passie zo'n belangrijke bron van energie en vitaliteit kan zijn in organisaties. Ze komen er achter dat de passie waarmee management en werknemers hun werk doen invloed heeft op het succes van een organisatie en het behalen van resultaten. In dit boek wordt helder beschreven wat passie eigenlijk is, waarom het zo belangrijk is en hoe je het kunt aanwenden om je organisatie en jezelf succesvol te maken. Het Passie Principe. De meest onvermoede bron van energie binnen elke organisatie.

related partner content for mobile comes here

In ons vak komen we gelukkig vaak mensen tegen die met grote passie hun werk uitvoeren. Helaas zien we ook vaak organisaties waar die passie heel erg ver te zoeken is. Waar afdelingen elkaar tegenwerken, waar het management of zich overal mee bemoeit of juist onzichtbaar is, waar grote lamlendigheid heerst als het gaat om besluitvorming of een schrijnend gebrek aan ondernemerschap. Ron laat in zijn boek zien hoe het enthousiasme en gedrevenheid van de oorspronkelijke ondernemer door allerlei oorzaken kan verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Het woord ‘passie’ wordt vaak te pas en vooral te onpas gebruikt. In het boek wordt helder en toegankelijk weergegeven dat passie wel degelijk een wetenschappelijke ondergrond heeft.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n lezer van allerlei psychologische verhandelingen, maar gelukkig heeft Ron Vorstenbosch dat al voor me gedaan en hij laat zien wat mensen drijft en wat het betekent als je echt door passie gedreven bent. In je vrije-tijds activiteiten, maar vooral ook in je werk. Het levert altijd betere resultaten op door meer creativiteit, een betere onderlinge samenwerking , een hogere inzet en productiviteit.

We kennen als klanten genoeg bedrijven en organisaties waar we, na eerst met de rode loper te zijn binnengehaald, geconfronteerd worden met lamlendige klantenservices, ontoegankelijke klachtenprocedures en het star vasthouden aan procedures en regels. In Het Passie Principe zien we de symptomen van wat Ron "passie armoede" noemt. Uitgelegd wordt hoe belangrijk het is om medewerkers passievol te houden en hoe dat te bereiken. En dat begint al met het duidelijk maken waar de passie van de organisatie voor staat. Spijker niet alleen een "mission statement" aan de muur, maar hang om te beginnen een "passion statement"op!

Het Passie Principe is geen zwaar tekst of studieboek maar het legt op een boeiende manier uit hoe we de passie in een organisatie weer terug kunnen brengen. Vorstenbosch noemt dat "passioneering". Het begint natuurlijk al met het aantrekken van de juiste passie-volle mensen. Geen workaholics, maar mensen met een uitgebalanceerd leven. Met passie voor hun werk, maar ook passie voor hun relaties en andere tijdsbestedingen.

Wat anderen die het manuscript lazen van Het Passie Principe vinden:

Madelon Schaap - Strategisch Adviseur Lua Brisa Consult:

‘Het Passie Principe is een inspirerend boek dat zelfs het kleinste beetje passie weet aan te wakkeren. Goed onderbouwd, met modellen om passie ook echt te laten werken’

Raymond Waltjen - Art director/fotograaf:

‘Vandaag gelezen, morgen met 'n frisse blik naar je werk’.

Peter Huijsman - The Brand Story:

‘Hij geeft met zijn boek een inspirerende kijk in de wereld van gepassioneerd werken en in het leven staan. Zoals Ron zelf aangeeft is het op zijn minst opmerkelijk dat voor een aantoonbaar belangrijk onderwerp, relatief zo weinig aandacht is in de (vak) literatuur. Het heeft mij in ieder geval geïnspireerd en ik ben ervan overtuigd dat dit voor vele lezers het geval zal zijn!’

Ronald Voorn - Docent Hogeschool van Utrecht:

‘Om echt vooruit te komen in het leven hebben wij een brandstof die niet van buiten komt maar van binnen. Tenminste als je de moeite doet om dat te ontdekken. Dit mooie boek gaat daarover. Het laat ons via een grondige theoretische onderbouwing zien wat de waarde is van intrinsiek gemotiveerd zijn. De herontdekking van Passie dus. Als levens- en ondernemings kracht.’

Paul Lempers - Management Consultant, Be Relevant:

‘De "P" van Personeel in de marketingmix verruil je na lezing van dit boek voor Passie. Ron geeft in dit fijne boek een onderbouwing aan de hand van de theorie van Deci: de Self-Determination Theory, die is voor mij een eye opener geweest. De kracht van dit boek is om via "logic", theorie en analyse, de brug naar "magic" te leren bouwen, om middels concrete programma's de passie weer op de werkvloer te krijgen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in