Het Passie Principe van Ron Vorstenbosch
Mijn gewaardeerde vriend en collega, merk- en communicatiestrateeg Ron Vorstenbosch, heeft een nieuwe passie gevonden: Passie! Ik mocht het manuscript lezen van zijn nieuwe boek Het Passie Principe. Op 15 maart komt het uit (bestellen? www.passiebedrijven.nl).
Het lijkt zo voor de hand liggend, maar toch is het voor veel managers een openbaring dat passie zo'n belangrijke bron van energie en vitaliteit kan zijn in organisaties. Ze komen er achter dat de passie waarmee management en werknemers hun werk doen invloed heeft op het succes van een organisatie en het behalen van resultaten. In dit boek wordt helder beschreven wat passie eigenlijk is, waarom het zo belangrijk is en hoe je het kunt aanwenden om je organisatie en jezelf succesvol te maken. Het Passie Principe. De meest onvermoede bron van energie binnen elke organisatie.
In ons vak komen we gelukkig vaak mensen tegen die met grote passie hun werk uitvoeren. Helaas zien we ook vaak organisaties waar die passie heel erg ver te zoeken is. Waar afdelingen elkaar tegenwerken, waar het management of zich overal mee bemoeit of juist onzichtbaar is, waar grote lamlendigheid heerst als het gaat om besluitvorming of een schrijnend gebrek aan ondernemerschap. Ron laat in zijn boek zien hoe het enthousiasme en gedrevenheid van de oorspronkelijke ondernemer door allerlei oorzaken kan verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Het woord ‘passie’ wordt vaak te pas en vooral te onpas gebruikt. In het boek wordt helder en toegankelijk weergegeven dat passie wel degelijk een wetenschappelijke ondergrond heeft.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n lezer van allerlei psychologische verhandelingen, maar gelukkig heeft Ron Vorstenbosch dat al voor me gedaan en hij laat zien wat mensen drijft en wat het betekent als je echt door passie gedreven bent. In je vrije-tijds activiteiten, maar vooral ook in je werk. Het levert altijd betere resultaten op door meer creativiteit, een betere onderlinge samenwerking , een hogere inzet en productiviteit.
We kennen als klanten genoeg bedrijven en organisaties waar we, na eerst met de rode loper te zijn binnengehaald, geconfronteerd worden met lamlendige klantenservices, ontoegankelijke klachtenprocedures en het star vasthouden aan procedures en regels. In Het Passie Principe zien we de symptomen van wat Ron "passie armoede" noemt. Uitgelegd wordt hoe belangrijk het is om medewerkers passievol te houden en hoe dat te bereiken. En dat begint al met het duidelijk maken waar de passie van de organisatie voor staat. Spijker niet alleen een "mission statement" aan de muur, maar hang om te beginnen een "passion statement"op!
Het Passie Principe is geen zwaar tekst of studieboek maar het legt op een boeiende manier uit hoe we de passie in een organisatie weer terug kunnen brengen. Vorstenbosch noemt dat "passioneering". Het begint natuurlijk al met het aantrekken van de juiste passie-volle mensen. Geen workaholics, maar mensen met een uitgebalanceerd leven. Met passie voor hun werk, maar ook passie voor hun relaties en andere tijdsbestedingen.
Wat anderen die het manuscript lazen van Het Passie Principe vinden:
Madelon Schaap - Strategisch Adviseur Lua Brisa Consult:
Raymond Waltjen - Art director/fotograaf:
Peter Huijsman - The Brand Story:
Ronald Voorn - Docent Hogeschool van Utrecht:
Paul Lempers - Management Consultant, Be Relevant:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid